Těkavé látky
Pavlína
Děkuju za odpověď. Přemýšlela jsem,že toho nechám. Jenomže nevím jestli to je tím ,ale v noci sem se několikrát probudila s nutkáním si čichnout. Ale ještě k té nechuti. Za den s ním jen jedno nějaké jídlo,abych měla trochu energie ,skoro nepiju a připadám si strašně slabá. Bojím se ,že to je tím a jídlo nemlžu ani cítit. Chtěla bych vědět jestli je to tím,že to kombinuji i s marihuannou,což je ale dost divné,když bych spíš po tom měla mít pocit hladu a taky se chci zeptat jestli při třeba prvním čichnutí začnou následky toho otupění. Připadám si někdy dezorientovaná a naprosto otupělá. Když třeba stoupnu uplně se mi zamotá hlava a často mývám pocit,že sebou každou chvíli bouchnu o zem.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
zjednodušeně by se dalo říct, že čím delší dobu a čím více se čichání věnujete, tím jsou následky horší. To platí i pro „otupění." Většinou se nedostavuje hned po prvním užití (myslím tím potom jak „vystřízlivíte"), ale až následkem delší doby užívání. Tato doba je ale u každého jedince individuální.
To, že čichání organických rozpouštědel kombinujete ještě s marihuanou Vašemu stavu rozhodně neprospívá. Ne vždy a ne u každého jedince je to tak, že po kouření marihuany má větší chuť na jídlo.
Přiznám se, že o Vás začínám mít strach. Jestli čicháte rozpouštědla, kouříte marihuanu, případně užíváte ještě nějaké jiné psychoaktivní látky a do toho nejíte, tak si s velkou pravděpodobností můžete způsobit závažné poškození Vašeho organizmu. Myslím si, že s největší pravděpodobností kombinace všech těchto faktorů je příčinou vaší slabosti, dezorientovanosti a otupělosti, kterou popisujete.
Předpokládám, že když nám píšete, tak byste ráda, aby se současný stav změnil k lepšímu. Nevím, jestli jste to už zvažovala, ale chtěl bych Vám navrhnout osobní návštěvu u odborníka. Na začátek je úplně nejjednodušší zastavit se v Kontaktním centru, kterého služby jsou bezplatné a anonymní. Tam můžete s pracovníkem probrat to, co se s Vámi děje a případně zvolit i adekvátní druh pomoci pro Vás.
Bylo by to pro Vás přijatelné?
Pokud ano, tak napište a rád Vám zašlu adresu zařízení, které je co nejblíže Vašemu bydlišti. Případně si zařízení můžete vyhledat sama na adrese www.drogy-info.cz v mapě pomoci.
Budu rád, když dáte vědět, jak se to s Vámi dál vyvíjí.
Miroslav Giljan