Dotaz na partnerskou komunitu
Šajmi
Dobrý den!
S přítelem bychom chtěli nastoupit co nejdříve na léčbu. Mohli byste mi prosím doporučit nějaké partnerské komunity tady v ČR? Popř. třeba nějaké partnerské formy ambulantní léčby či stacionář... Prosím, odpovězte. Děkuji mockrát.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Rozhodnout se jít léčit je fajn, ale co se týče vstupu párů do komunit je problém. Nevím o žádné komunitě, která by pár přijala. Udržování partnerských vztahů během léčby se považuje za kontraproduktivní, v podstatě je i toto jedním ze základních vnitřních pravidel komunit. Obávám se, že Vás společně do komunity nevezmou.  Co se týče závislostních pavilonů, které bývají součástí psychiatrických léčeben, tam ve většině případů (vyjma PL Červený Dvůr) se dělí pavilóny na mužské a ženské oddělení...
Nicméně, byste své rozhodnutí ,,léčit se" neměli vzdávat. Myslím, že by bylo rozumné, abyste navštívili Kontaktní centrum pro uživatele drog a tam v osobním kontaktu probrali s pracovníkem Káčka možnosti, které byste mohli využít. I třeba odděleně.
Netuším, kde žijete, tudíž neumím posoudit do jaké míry je u Vás pokryta síť drogových služeb. Kontaktní centra pro uživatele drog, kde byste se mohli o možnostech informovat a kde by Vám případně pomohli detox a léčbu zprostředkovat bývají skoro ve všech větších městech. Poradenské služby můžete využít zcela anonymně, nezávazně a jsou bezplatné. Jednoduše, vstupem se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a po té se svobodně rozhodnout zda dalších služeb využijete či nikoliv.
Můžete se podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz =  rubrice Mapa pomoci zadat kraj, město, Kontaktní centrum. Nebo můžete napsat znovu, uvést města, která jsou Vám dobře dostupná. My Vám kontakt na K-centrum poskytneme. Obávám se, že v tuto chvíli nic více asi nevymyslíme.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem MK