lecebny drogove zavislosti v Moravskoslezskem kraji
babicba
Moje neter je svobodna matka s 1,5 letym ditetem a bere pervitin.Je uz tak daleko, ze ma vidiny a pocit pronasledovani druhymi lidmi.(paranoidni stavy).Potrebuje se bezprostredne lecit.Sama neuzna,ze potrebuje pomoc.Jeji rodina, ve ktere zije ,tim velice trpi.O sve dite se stara, ale ma casto vypadky a take je nevidi.Mohli byste mi prosim poradit, na koho se ma moje sestra obratit a take napsali adresy instituci, kde by se mohla jeji dcera lecit a soucasne mit u sebe behem lecby dite?(Pokud je to mozne,tak v severomoravskem kraji a okoli.Kdyby v tomto kraji lecebny pro matky s detmi nebyly, tak i v jinych krajich) Dekuji srdecne za pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je dobře, že píšete. Rozhodně je na místě situaci začít řešit, především s ohledem na malé dítě.
Terapeutická komunita pro drogově závislé matky s dětmi je bohužel v ČR pouze jedna a to v Jihočeském kraji. Což nebraní v ničem, aby se zde Vaše neteř nemohla léčit. Je součástí stejné organizace jako tato poradna, kam jste právě napsala, tedy o.s. SANANIM.
Více informací o tomto léčebném zařízení, kde se matky léčí společně se svými dětmi zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
O podmínkách příjmu do zařízení se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi/prijem-klientek.html
Mimopražští klienti mohou ke zprostředkování nástupu využít drogových zařízení (K-centra, AT ordinace, psychiatrické léčebny), která jsou pro ně dostupná v místě jejich aktuálního pobytu. Pracovníci těchto zařízení jim následně pomohou zprostředkovat žádost o léčbu do Denního Stacionáře v Praze, který je zprostředkovatelem nástupu do terapeutické komunity Karlov.
Takže, když to celé shrneme, je nezbytné se spojit s Denním stacionářem a nechat neteř s dítětem zařadit do pořadníku.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Tel:  220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email: stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba: PHDr. Preslová Ilona
Více zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Pokud by bylo pro Vás obtížené spojit se s tímto zařízením v Praze, napište ještě jednou a upřesněte prosím větší města, která máte v dobré dopravní dostupnosti. Vyhledáme Vám zařízení, která by Vám se zprostředkováním nástupu léčby pomohli. Pokud by Vám nebylo něco jasné po přečtení informací v přiložených odkazech, klidně pište. Bylo by rozumné vše začít řešit co nejdříve.
Zatím se mějte hezky. V případě potřeby se ozvěte. Držím palce.
S pozdravem MK