co dal
matty
Dobry den je mi 23let cca pred 6.mesici sem se dostal k pervitinu, od te doby je to jine. Dava mi to co mi chybi,sebevedomi, vyrecnost, komunikaci. Ve skole asi do 3 tridy sem mel dobre znamky potom to slo zkopce, zacal sem koktat uzavirat se dosebe. Ve tride sem se spis drzel stranou mam starsiho sourozence o 2 roky, moc dobre spolu nevichazime, hadky a pod. Vzdycky si nasel nejakou zaminku na ktere by me mohl schodit. Pred 2 roky se odstehoval k pritelkyni chvili byl celkem klid nez zacala mama (rodice rozvedeny od mych 2) podnikat, pracuje jako maserka mnela ´pronajaty prostor, po case chtela mit vlastni salon jenze na to nemnela pucky ji nikde nedali ze ma invalidni duchod. Tak to skusila u me, ze bych si pri te prilezitosti mohl koupit auto. Tak sem ji pucil 90 t. Ze mi to bude splacet. Po pujce sem nasel papir od kontokorentu kde bylo dalsich 80 t. salon ma otevren cca 8 mesicu a na najmu dluzi asi 30 t. a diky jejim dluhum mi de 12500kc pric , asi pred 4 mesici se ji rozbilo auto ktere bylo napsany na me, v te dobe sem nemel ridicak ani sem nevedel jak postupovat. Dodnes neni prihlaseny, k tomu den pred vanoci ho nekdo naboural takze je na odpis. Ted jezdi mim od te doby blbne razeni, dira ve vyfuku jeste cekam co prijde, na opravy nemam. je toho jeste do na psani tohle je asi to hlavni byl bych rad kdyby ste na to napsali svuj nazor dekuji za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chcete názor, dobře. Myslím, že v první řadě, byste se neměl nechat vtáhnout do dalších úvěrů a začít řešit svou závislost na pervitinu. Řešit myšleno v tom smyslu, vyhledat odbornou pomoc - začít se léčit.
To, že Vám pervitin v tuto chvíli nabízí větší pocit sebevědomí, usnadňuje Vám komunikaci, se kterou jste měl potíže atd... neznamená, že to takto bude vždycky. Pokud vím, drogy více než ,,nabízí" -  ,,berou" ... Je to jen a jen otázka času, kdy Vám vezmou úplně vše. A jestli jste měl nějaké problémy před tím, nežli jste začal užívat, věřte, že s odstupem času, je budete mít mnohem větší. Takto to bohužel je. Užíváte cca 6 měsíců, není to zase až tak dlouhá doba, bylo by jistě na místě pokusit se předejít ztrátám, která s užíváním drog, potažmo závislostí přichází...
Doporučuji navštívit co nejdříve Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a v osobním kontaktu s pracovníkem Káčka více a podrobněji probrat Vaši situaci. Nemusíte se ničeho obávat, vstupem do K-centra se ničím nezavazujete, můžete pouze bezplatně, nezávazně a lze i anonymně probrat možnosti pro Vás a pak se samostatně rozhodnout jak dál. Netuším, kde žijete, jaké přesně možnosti jsou ve Vašem okolí, s minimálním množstvím informací ani nelze objektivně zhodnotit Vaši situaci. Také bez osobního kontaktu nelze objektivně posoudit míru Vaší závislosti a do jaké míry již droga do Vašeho života zasáhla.
Kontaktní centra jsou ve všech větších městech. V databázi kontaktů www.drogy-info.cz můžete v rubrice Mapa pomoci (po zadání kraje, města) vyhledat nejbližší Kontaktní centrum ve Vaší lokalitě. Nebo můžete napsat ještě jednou, upřesnit odkud jste, města, která jsou pro Vás dobře dostupná, já Vám ráda vhodné zařízení ve Vaší blízkosti ráda vyhledám.
Pokud se budete léčit, budete mít mnohem větší šanci vše lépe zvládnout. Nejenom s drogou, ale i s tím, jak si posílit sebevědomí jiným, zdravějším způsobem s trvalým účinkem. Nejenom, že získáte terapeutickou podporu, která Vám pomůže v oblasti abstinence a osobnostního růstu, ale i to, že v těchto zařízeních pracují sociální pracovníci, kteří Vám mohou pomoci s dluhy (zprostředkovat kontakt s bezplatnou právní poradnou atd.).
Již teď máte plno potíží. Pokud je nezačnete řešit, bude to časem ještě horší. Pokud nepřestanete užívat, přibude plno dalších komplikací (zdravotní problémy po fyzické i psychické stránce, sociální propad, ztráta zaměstnání, dluhy vyrostou...).
Zkuste se nad tím zamyslet, rozhodnutí je jen na Vás. Pokud budete potřebovat nějaké kontakty, klidně znova napište. Mějte se zatím hezky. Přeji dostatek sil!
S pozdravem MK