drogy
melisa
Dobrý den, mám tento dotaz.
Syn užíval Pervitin a údajně s tím přestal, alespoň to tvrdí. Má ovšem výkyvy chování které se střídají po 3 dnech asi takto. Tři dny je úplně klidný, nejí a málo spí, stále něco kutí.Pak se najednou v okamžiku stane agresivní, divoký a taky lítostivý - vyčítá a obviňuje všechny, vyjídá lednici a nesmí se na něho promluvit - to ho velmi rozzuří až se stává nebezpečný sobě i okolí. Po 1-2 dnech je opět klidný jako pěna.
Mám dojem, že stále bere Pervitin. Jsou toto prosím příznaky závislosti?
Děkuji pěkně Melisa

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Děkuji za Váš dotaz. Věřím, že je to pro Vás náročné období. Chápu Vaše obavy o syna, protože podle příznaků, které píšete, to spíše opravdu vypadá, že pervitin nadále užívá. Pervitin se obvykle neužívá denně, ale v tzv. tazích, tedy několik dní užití pervitinu, několik dní abstinence a dočerpání sil, a opět užití pervitinu. Příznaky jsou velmi podobné tomu, co popisujete. Pervitin způsobuje nechuť k jídlu a nepotřebu spánku, to "kutění" je také jeden z příznaků (nadměrná aktivita ve věcech, které dotyčného zajímají a které zhusta ovšem postrádají valný smysl). Po cca dvou třech dnech se kapacita vyčerpá, i přes užitý pervitin, a dotyčný má potřebu hodně spát, jíst, a může inklinovat k náladám, o nichž píšete - lítostivost, vyčítání, agresivita, úzkost... do té doby, než se tělo/psychika zregeneruje a on si opět vezme pervitin.
Nepíšete, kolik synovi je, jak dlouho pervitin bere, zda jste s ním o tom hovořila (patrně ano, pokud píšete, že syn tvrdí, že pervitin již neužívá), jestli se k jeho užívání drog vážiu další problémy (s prací/školou, právní potíže, zdravotní problémy), zda pervitin užívá injekčně či jinou formou (např. šňupáním, podobné jako u kokainu). Tak nevím, jakou konkrétní radu bych Vám mohla dát. Říkám si jen, že by Vám možná pomohlo obrátit se na odbornou pomoc - mohla byste probrat to, jak Vám v tom je, co by bylo možné se synem dělat, získala byste potřebnou podporu a informace a nezávislý náhled na situaci.
Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám vhodné kontakty na kolegy doporučit. Rozhodně je to lepší varianta, než se tím trápit sama. Syn v tuto chvíli patrně o odbornou pomoc nestojí, neb i samotné užívání drog popírá. Ale mohlo by Vám to pomoci získat informace a stanovit postup, "jak na něj".
Přeji hodně štěstí, a pokud budete mít zájem, znovu napište.
BO