Prenessa vs pervitin
Fifa
Dobry den,
bohuzel jsem si vcera pri slavnosti prilezitosti dal stimulant (pervitin), nikdy pred tim jsem to nemel a pote jsem se dozvedel, ze zvysuje krevni tlak, ja beru prenessu a bojim se ji po one noci uzit..myslite ze je mozne tento lek uzit?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel stránky Státního ústavu pro kontrolu léčiv dnes stávkují, takže jsem nedohledala podrobnosti o léku, který užíváte a jeho interakce. Nicméně jsem dohledala, že se jedná o léčivo k léčbě vysokého krevního tlaku. Pervitin zvyšuje krevní tlak, jako ostatně i jiné látky ze skupiny stimulačních drog (amfetaminy, kokain, extáze a další, nové syntetické stimulační drogy jako je např. mefedron). Chápu Vaše obavy z užití léku, ale myslím, že po uplynutí doby, kdy pervitin účinkuje, už nemusíte mít starost lék užít. Doba účinku pervitinu je cca 3 až 24 hodin, záleží na dávce a dalších okolnostech. Pokud máte vysoký tlak a berete na to léky, je nanejvýš příhodné se užívání stimulačních drog vyhnout. Zvyšují krevní tlak do té míry, že byste mohl mít obavy o svůj život, pokud už se s nějakými potížemi v tomto ohledu potýkáte.
Takže, po cca 24 h by neměl být problém užít léky, a před dalšími podobnými experimenty se stimulačními drogami varuji.