Kokain
M
Dobrý den,
byla jsem dnes s kamarádkou v baru a pila s ní střídavě různé alkoholické nápoje. Přiznala se mi, že bere kokain a já se teď bojím, že mi to mohla předat slinami. Je to možné? Nechci mít ani kapku toho svinstva v sobě.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
přenosu takového množství drogy slinami, které by Vás mohlo nějak ovlivnit, při společném pití z lahve, sklenky a pod. se nemusíte obávat.
Není tomu tak jenom u kokainu ale u i ostatních drog běžně užívaných v ČR. Po aplikaci jsou drogy v tělesných tekutinách jako krev a sliny velmi naředěné. Později je droga metabolizována a nelze jí přenést na druhého člověka.
I kdyby Vaše kamarádka na Vás anebo do sklenky prskala, tak se nemusíte obávat toho, že by se do vašeho těla dostali účinné látky drogy. Maximálně stopy neúčinných metabolitu, které vás nemůžou ovlivnit.
Mějte se hezky!
Miroslav Giljan