zakony
adela
dobry den už jsem na vas mela dotaz týkající se moji sestry.ještě bych se chtela zeptat jak je možné že sociální pracovnice nechají 2leté dítě u narkomanu.zmíněné díte už od pohledu neprospívá nenosí ani oblečení přispusobené ročnímu období.socialka při první návštevě matku s otcem nezastihla vlozila do schránky upozorněni kdy znovu přijde a tak to funguje už asi pul roku.matce udajne dají echo kdy se ma dostavit na testy drog ta 3dny abstinuje a pak tim baví okolí jak všechny převezla.oba jsou nezamestnaní otec je dealer.takových případu je v mem okolí poslední dobou spousta.všichni ví kdo je v našem meste dealer a kdo fetak který nemá peníze na jídlo pro děti a policie nic neřeší.chápu že chtějí asi pochytat velky ryby ale vnašem celkem velkém meste uz je situace opravnu dost vážná.všem těmto perníkářum je přes 30let.denne je musím míjet na ulici a nabalují nasebe čím dál větší skupinu.nebo policie čeká až poumírají sami-

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
práce sociálních pracovnic je v tomto směru hodně těžká. Dříve bylo zvykem při prvním problému dítě z rodiny odebrat. To nebylo dobré. Nyní je trend spíše opačný, co jen to jde, snažit se o zachování rodiny. S tím by ale měla jít ruku v ruce intenzivní spolupráce, nejen kontrola, ale také pomoc, dohled. Na to bohužel leckdy nemají přetížené sociální pracovnice vůbec čas a kapacitu. Nicméně, pokud víte o konkrétním případu, kdy pracovnice viditelně nezvládá své povinnosti nebo něco opomíjí a dítě tím trpí, je třeba nahlásit to na místním odboru péče o dítě, ideálně osobně i písemně, nadřízený pak bude nucen se tím zabývat.
Co se týče policie, je to podobné, navíc pravomoci policie jsou v tomto směru poměrně omezené. K zadržení nestačí vědět, že někdo drogy užívá, je potřeba ho přistihnout např. při výrobě nebo distribuci a to není vůbec jednoduché.