marihuana vs. řízení motorových vozidel
Jan
Dobrý den, snad jste již tento dotaz v minulosti řešili... Jen pro ujištění. Pokud budu kouřit marihuanu (ne pravidelně, ale sporadicky) a po posledním užití této drogy uběhne déle jak 24hod., pak se při silniční kontrole nemusím obávat následků z požití této drogy. Po této době bych totiž již neměl mít v krvi tzv. aktivní HTC a tak byl v onu situaci pod vlivem drogy. Chápu účinek THC v krvi správně?
Děkuji předem za odpověď a ať se Vám daří ve vaší práci!
Jan

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
policie dělá nejčastěji orientační testy u řidičů ze slin, někdy z potu. Tyto testy nedokážou rozlišit, jestli jste aktuálně intoxikovaný marihuanou. Prokážou jenom přítomnost THC v těle, i kdybyste užíval marihuanu naposled třeba před několika dny.
V případě, že u policejní kontroly vyjde řidiči pozitivní orientační test na THC, je potřebné udělat laboratorní test z krve, který prokáže, zda jste aktuálně intoxikován - zjišťuje se přítomnost aktivního THC.
Když tento test vyjde negativní, tak byste žádný problém mít neměl. Jak píšete tak 24 hodin od posledního užití marihuany by měla být dostatečná doba, na to abyste měl laboratorní test na přítomnost aktivních látek THC negativní. Pokud byste marihuanu kouřil denně, může být tato doba delší, ale uvádíte příležitostné užívání marihuany, takže mám za to, že 24 h postačí k tomu, aby byly testy z krve negativní na aktivní THC.
Je dobře, že k užívání marihuany a řízení přistupujete zodpovědně. Drogy rozhodně za volant nepatří.
Přeji vám řízení, i další život, bez problémů s užíváním jakýchkoliv drog.
Miroslav Giljan