pervitin
adela
dobry den.chtela bych se zeptat jak postupovat v připade me sestry.před 10 lety žila v cizine kde uživala heroin.zřejme za dealerství tam byla i odsouzena a po nekolika mesicich po amnestii deportovana zpět do čr.zde se jevila celkem v pořadku našla si přitele a otehotnela.miminko se narodilo udajne v terminu ale holčička važila jen asi 2kg a 44cm.postupem času jsme zaznamenali že otec ditete uživa pervitin a asi po 3letech jsme si uvědomili že sestra taky.ted jsem přesvedčena ze moje neteř se narodila tak malinká protože sestra nikdy napřestala brat drogy.dnes je neteři 8roku od leta je v pěstounske péči u prarodiču.sestra se rozešla s otcem ditete zadluzila celou rodinu o dceru se přestala starat.niní si našla dalšího přítele který je také závislý na pervitinu.je celkem hodně finančně zajištený napracuje jen objíždí dealery.je nekolikrát trestaný a sestru týrá.sestra je často zavřena na balkone nebo zamcena u nej doma.občas uteče shovat se treba k bývalému příteli ale pek se kvuli lehce dostupne droze vždy vrátí.na lečeni odmítá nastoupit.po posledni navštevě u ni.s policií nam policista řekl že do roka ji zabije pervitin nebo ten přítel u ktereho bydlí.že ji musime dostat pryč ale že nam nemuže nikdo pomoci.tak se vás chci zeptat jestli je jediné řešeni poslat sestru do vezení za neplacení alimentu jak nam policista poradil.nebo mame čekat az ji zabije.sestra trpí bludy všechny kolem sebe obvinuje ze muzou zato ze bere drogy.sama uz nezije v realite ale v nakym bludu.vidí kolem sebe běhat myši a vola na to deratizera.po jeho odjezdu ale např zjistí ze jsou všude blechy.myslite ze ji třeba po takových výstupech muže konečne nekdo odvézt aspon na psychiatrii nebo jak mame postupovat.prosim o radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je dobře, že píšete. Dle toho co uvádíte, je zřejmé, že situace je již velmi vážná. Co se týče léčby závislosti jako takové, tam je podmíněn dobrovolný vstup, jelikož léčba samotná je založena především na motivaci a spolupráci dotyčné osoby. Pokud závislá osoba motivována není a vstoupí do léčebného režimu z nějakých jiných důvodů, nemá to pak moc efekt.
Nicméně, pokud dotyčná závislá osoba, v tomto případě Vaše sestra, je v ohrožení života svého nebo ohrožuje někoho dalšího (což pod vlivem bludů klidně může být) je možné zavolat záchranný systém a nechat ji hospitalizovat nedobrovolně. Tyto hospitalizace sice trvají sice pouze po dobu, než akutní stav odezní. Zde pak je například možnost, že po krátké hospitalizaci a v odloučení od přítele bude s další léčbou souhlasit. V nejhorším případě bude v tyto dny pod lékařským dohledem a dá se ,,trochu" do pořádku.
Než cokoliv podniknete, bylo by dobré, abyste jako rodinný příslušníci navštívili nějaké zařízení pracující s uživateli nelegálních drog a v osobním kontaktu jednotlivé kroky více a podrobněji probrali a poradili se jak sestru systematiky k léčbě motivovat.
Netuším, odkud jste. Pokud by pro Vás nebyla obtížná Praha, můžete se obrátit přímo na naši specializovanou poradnu pro rodinné příslušníky uživatelů nelegálních drog a s kolegyní o všem co je třeba pohovořili.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
mapa
Na konzultaci je nezbytné se předem objednat během provozní doby v čase od PO do PÁ 9,00 až 19,00hod. Veškeré služby poskytuje poradna zdarma. Více informací o tomto zařízení naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zdali žijete někde jinde, napište prosím, jaká města máte dobře dostupná, vyhledáme Vám jiné vhodné odborné zařízení v blízkosti bydliště.
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby klidně pište. Držíme palce ať vše dobře dopadne.
S pozdravem MK