Dilema
janka
Dobrý večer,minulý rok v létě jsem měla podezření na pneuchromocytom - vysoký krevní tlak,pichlavá neustálá bolest v hlavě,omdlévání,podlamování nohou,krevní odběr přímo na pneuch. negativní,od té doby docela časté bolesti hlavy,hodně spím,i 10 hodin denně,když mám volno a odpoledne tak 1 až 2 hod.mám docela fyzicky a psychicky náročnou práci - úsp ( ležáci ) letos o prázdninách jsem bohužel poprvé v životě zkusila šňupnout pervitin a čtvrt tablety extáze,žádné zdr.problémy nenastaly. znovu jsem to zkusila až v půlce listopadu,opět jsem šňupla pervitin s přáteli na akci. během 30ti hodin dvakrát,velmi malé množství a lízla jsem si extázi ( mdma ) z kapsle,tak slabou čtvrtku. bolela mě bedra a opět pichlavá bolest v hlavě. po pár týdnech pořád únava,zmatenost,navštívila jsem prakt.lékaře,který mě poslal na neurologii,z tama mě poslali na magn.resonanci,kde se potrvdily dvě ložiska na mozku,momentálně jsem ve fázi vybírání 3.kapačky kortikoidů.měla bych nahlásit své neuroložce,že mám bohužel zkušenost s drogami? stydím se za to,jelikož sama je nevyhledávám a nemám ani potřebu,vím,že jsem si v ničem nepomohla,ale na druhou stranu si myslím,kdyby nebylo těch drog,sama od sebe bych se k lékaři nedokopala a podle řeči neuroložky jsem došla právě včas.Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jistě by bylo lepší, kdyby Vaše lékařka znala všechny důležité události v anamnéze. Na druhou stranu, zdá se, že na původ problémů se přišlo, léčba funguje, Vaše experimenty už nikdo zpět nevezme. Pokud je nebudete opakovat, pak by tedy neměly nijak ovlivnit Váš stav. Pokud by se Vás na drogy ale lékařka ptala nebo byste měla pocit, že sddělení této skutečnosti může jakkoliv léčbě pomoci, pak zkuste překonat stud a řekněte to. Nebudete jistě první ani poslední. Teď je hlavní, aby Vám bylo dobře.