MDMA
LILI
Dobry den, mela bych dotaz: Doktorka zjistila,ze mam zvyseny test na jatra. Muze uziti extaze v tomto pripade nejak jatra poskodit, ci je tu riziko male? Skodi nejak koureni? Nechci si znicit jatra. Alkohol mam zakazany, toho se ani nedotknu,ale na party chodim relativne casto a rada bych uzila XTC. A dotaz 2: Kamaradka si dala pred tydnem poprve lajnu peri. Do tehle doby jsme si davali jen XTC, jen na party a vazne tak jednou za mesic. Zacalo nas obe stvat, ze uz nemame po XTC ten stav plny enrgie...spis nam prichazely stavy "povidaci"...coz je si sice hezky,ale na party chodime kvuli tanci ne kvuli povidani si. Kamaradka mi rekla,ze peri bylo skvely,ze mela energie neskutecne a ted se me pta jestli "dame" spolu. A ja se bojim,ze se dam premluvit, pulka myho tela vlastne vubec nechce, druha moc. Kvuli peri jsem uz ztratila jednu kamaradku. Chci se zeptat,zda po jednom uziti muze vzniknout zavislost??? Nemam k tomu snadny pristup,takze pochybuju,ze bych se "sjizdela" kazdy weekend. Je to hrozny,ale my vlastne mame v zivote jen tu muziku a party.Nevim co s tim mam delat a stve me to.Proste me ale nebavi vysedavat v patek v hospode,chlastat a plkat o volovinach. Uziju si party i bez drog a miluju tu atmosferu.Nechapu proc lidem pripada lepsi se kazdej patek "vozrat do blitek". Diky predem za odpoved. plus mini otazka...kdyz se nam tady snazite radit,prosli jste si vubec obdobim experimentovani s drogama..ja nevim,ale jak mi muze radit nekdo,kdo s tim nema vlastni zkusenost-ale to je asi blbost.

Odpověděl: Jakub Minařík
No to s těm játrama - ano - mohlo by to být po drogách. Možná ne po nich samých, ale po příměsích v nich obsažených. Ale, to je vlastně totéž. Čistou látku stejně neseženete a fantazie o kvalitě toho co kupujete si nechte zajít. Bejvaj to - dáma promine - pěkný sra...
Ohledně toho pervitinu. Ano, je to mnohem silnější stimulans než EXT. Nicméně efekt EXT o kterýém se často mluví by měl být prožívání blízkosti, empatie, přátelství (na to stačí asi 1/2 ext - pokud uvažujeme že průměrný obsah MDMA je kolem 80mg) - to co popisujete je efekt amfetaminu jako stimulační látky. Osobně bych vám Piko nedoporučoval. Závislá po jedné dosi samozřejmě nebudete - ale kde je psáno, že to bude jednou (možná si to kamarádka taky říkala - a už si dává s váma podruhé :-) - pravděpodobně se vám to bude líbit - ostatně proto se drogy užívaj a dáte si znova. Kde je hranice mezi dát si a muset brát protože jsem závisláý je těžko říct. Spousta lidí to popisuje tak, že pořád to byl vodvaz a najednou byl průser. Takže - pokud tohle nechcete riskovat - tak se do experimentů nepouštějte. Víte, ona závislost je dost nepříjemnej zážitek a navíc na celej život. navíc - už máte zaděláno tou ext. Pervitin patří do stejné skupiny látek.
S tou vaší miniotázkou - tohle není něco, co patří na web. To je věc každého z nás kdo odpovídá. Takže - možná, když se rozjedete v tom piku a přijdete se léčit, tak se to dozvíte. Možná. :-)