Drogy
Síma
Dobrý den, chci se zeptat, jak poznám že je člověk na drogách. (Heroin).
Můj bratr dřív na nich byl, teď by 5 let čistý. A v posledních dvouch měsících měl asi 7 kokain. A teď je prý na heroinu, Viděla sem ho a byl takovej \"zrychlenej\" a o dva dny později byl v klidu. Je to známka třeba absťáku?

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
zrychlení je spíš známka intoxifikace kokainem nebo jiným stimulantem. Abstinenční příznaky z heroinu závisí na množství drogy, kterou jedinec užíva a bývají podobné chřipce. Člověku se většinou zvýší tělesná teplota, trpí nechutenstvím, bolestmi kloubů a svalů. Často dochází k průjmům. Z psychických potíží abstinenční syndrom z opiátů provádí pocity úzkosti a deprese.
Těžko se ale popisuje na dálku.
Každopádně u bývalého uživatele návykových látek je každý relaps alarmující a představuje riziko, že znovu začne užívat drogy. A to i v případě, že teď zkouší jinou drogu, než tu kterou užíval předtím.
Mluvila jste o tom s ním? V případě, že absolvoval nějaký typ léčby bude pravděpodobně znát zařízení, ve kterém by mu mohli nabídnout pomoc.
Jestli ne, tak Vám rád zašlu kontakt na nejbližší zařízení, když mi napíšete, kde žijete. Případně ho sama můžete vyhledat na stránkách http://www.drogy-info.cz v mapě pomoci.
Přeju hezké svátky!
Miroslav Giljan