Detox novorozence
Jindra
Chtěl bych se zeptat, čím musí projít novorozenec, pokud jeho matka užívala označené drogy v těhotenství a jestli existují nějaké kontroly těchto osob. Děkuji za odpověď K.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
velmi záleží na tom, v jaké intenzitě matka drogy užívá. pokud se jedná o pravidelnou uživatelku, tedy závislou, pak i dítě je závislé. Po porodu prožívá abstinenční syndrom, který se u pervitinuprojevuje především zvýšenou dráždivostí, průjmy, křečemi, apnoickými pauzami. Naopak marihuana působí na novorozence spíše tlumivě, sníženou odpovědí na podněty. Bývá problematické rozlišit, co je způsobeno čím, pravda je, že drogy v těhotenství, pokud jsou užívány častěji, dítě významně ovlivní.
Matky jsou sledovány poměrně pečlivě, ale pouze pokud svou závislost lékaři přiznají. Pokud ne a lékař nepojme podezření, pak mají standardní péči, jako každá jiná těhotná. Po porodu, když dítě trpí abstinenčním příznakem, se stav většinou stejně zjistí, je ale samozřejmě mnohem lepší, pokud jsou na něj zdravotníci předem připraveni.
Více o drogách v těhotenství a krátce po něm si můžete přečíst v publikaci, přístupné na netu zde http://www.drogy-info.cz/index.php/publikace/zaostreno_na_drogy/2007_zaostreno_na_drogy/zaostreno_na_drogy_2007_04_cislo_4_2007