Mariuhana
Tomsn
Dobrý den,hulím mariuhanu 1x týdně, chtěl bych se vás zeptat jestli je to pro mě nějak škodlivě.Vždycky si říkám že tohle je posledí a že žádně příště nebude ale nejde to.Každopádně sem se vás chtěl zeptat jak zkončit nemáte nějaké tipy?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
po zdarvotní stránce je to zátěž pro plíce, i když je pravda, že jednou týdně není nijak strašné. Co se týká psychiky, záleží hlavně na tom, jaké máte na marihuanu reakce. Pokud se neobjevují žádné nepříjemné stavy ani úzkosti, deprese apod., je to asi zatím celkem bez potíží. To se ale může změnit. A pak je tady to hlavní, tedy že z nějakého důvodu (nepíšete proč) vadí kouření Vám samotnému. A to je myslím nejdůležitější. Asi k tomu máte dobrý důvod.
Ptáte se jak s kouřením skončit. Není to jednoduché a každý k tomu potřebuje něco trochu jiného, některé obecné tipy ale přeci jen existují:
- vyhýbat se místům, lidem a situacím, které jsou spojené s užitím marihuany
- snažit se přijít na to, co Vám droga dává, proč ji vždy znovu vyhledáte a to se pak pokusit najít jinde
- zrušit rituály, které souvisí s užíváním, stejně jako se zbavit všech předmětů a vzpomínek, které k droze vedou
- pokud droga funguje jako "lék" na nespavost, špatnou náladu, samotu apod., pokusit se takový problém vyřešit jinak, najít jeho příčinu
- domluvit se s někým spolehlivým, kdo drogy neužívá, a komu budete moct zavolat, když budete mít na marihuanu chuť
Další tipy můžete najít také na www.drnespor.eu.
Přeji hodně štěstí a napište, jak se Vám daří.