Dotaz
Zdenek
Dobrý den.
Mám na Vás dotaz ohledně závislosti na alkohohol a následné léčby.
Je pro člověka závislého na alkohol a chuti se vyléčit z této závislosti nebezpečné snědení jedné porce makové buchty?Moje manželka se již léčí dobrovolně na alkohol a v zařízení jí trestají žlutou kartou,když ji bylo objeveno truchu makových zrníček napadaných v kávě po snědení jedné makové buchty.Po Po dvou žlutých kartách následuje červená a vyloučení z léčebného procesu.To je tak na okraj.Hlavně mě zajímá jestli mák nebo maková buchta je považována jako droga.Děkuji za odpověď a Vaše vysvětlení. Přeji pěkný den Zdenek.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
maková buchta nijak nebezpečná samozřejmě není. Avšak konzumace potravin s mákem může způsobit pozitivní výsledek testu na opiáty, proto mají pacienti v zařízeních pro léčbu alkoholové nebo drogové závislosti tyto potraviny zakázané. Chápu, že se Vám to může zdát absurdní, ale v praxi pak dochází k situacím, kdy pozitivně otestovaný argumentuje, že neužil drogu, ale pouze makový koláč nebo buchtu, což se zpětně obtížně prokazuje. O tomto zákazu, který se mimo jiné vztahuje i na výrobky obsahující např. rumovou tresť, by měli být pacienti informováni, spolu s dalšími pravidly, při vstupu do léčby.
Také přeji hezký den a manželce držím palce, aby léčbu zvládla. Věřím, že zvláště v začátcích může být pro pacienta obtížné neporušit žádné z pravidel a snad nikdo neprojde léčbou bez ztráty bodu nebo zisku žluté karty.
Kdybyste se potřeboval na cokoliv doptat, ještě se ozvěte.
Vilma Š.