nespavost
Dejva
Dobry vecer, mam mensi dotaz. Vic jak pul roku jsem cisty. A asi rok jsem uzival pervitin (nitrozilne). A tak se chci zeptat, jestli to ma vliv na muj spanek i po tak dlouhe dobe. Zlich snu jsem se zbavil a citim se skvele ale kdyz jdu vecir spat, tak zaboha nemuzu usnout (usnu jedine pod vlivem alkoholu, marihuany nebo vycerpanim). Nevim co stim, pac uz jsem vyzkousel ruzny caje na spanek, bylinky a take baldrianove tablety ale nic z toho nezabira. Je to vubec normalni a jak se toho zbavim ? Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
mohlo by to mít souvislost s užíváním pervitinu, pokud problémy trvají od doby, kdy jste ho vysadil. Také ale může být příčina úplně jiná (špatné spánkové návyky, stres apod.). Je to přeci jen už rok. Nejlepší by bylo poradit se s psychiatrem nebo psychoterapeutem, probrat s ním podrobně, co se děje a zvážit všechny alternativy. Rozhodně je to lepší, než pomáhat si alkoholme nebo marihuanou. Neznamená to vůbec, že hned musíte dostat léky na spaní, spíš se pokusit zjistit příčinu a zkusit ji odstranit.