práce
Manny
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat co se týče práce v drogové problematice. Vím, že odvětí je mnoho, ale zajímá mě, zda je možné se uplatnit bez vyučení v daném oboru (ať už sociální pracovník, zdravot.soc.pracovník, atd.) např. u streetworkerů, či jiných, pokud ano, jakých například. Ať už brigádně, částečný úvazek či jako dobrovolník.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
většina pracovníků, kteří dělají s lidmi, kteří užívají/užívali drogy má ukončené vysokoškolské případně vyšší odborné vzdělání. Takže absolvované vzdělání, které souvisí s danou pracovní pozicí je určitě výhoda.
Mnoho kolegů si ale vzdělání dokončuje i v průběhu své praxe. Nejčastěji tuto možnost využívají pracovníci v nízkoprahových službách (terénní programy a kontaktní centra). Pracovníci v drogové problematice se taky celoživotně vzdělávají formou různých seminářů, školení, výcviků apod., které jim pomáhají lépe pracovat s klienty.
Kromě vzdělání je také důležité abyste si ujasnila, proč vás tato problematika zajímá, jaký máte vztah k návykovým látkám a jaké jsou důvody toho, že chcete pracovat v této oblasti.
Dost často je také podmínka přijetí do pracovního poměru věk alespoň 21 let.
Jestliže zvažujete profesní dráhu v oblasti protidrogové prevence a zatím nestudujete příbuzný obor, napadá mě u Vás možnost kontaktovat některou službu pro bývalé nebo současné uživatele drog ve Vašem bydlišti. Zkuste se zeptat na možnost absolvovaní stáže, případně na jinou možnost spolupráce. Stáž v některém ze zařízení Vám může pomoct lépe se zorientovat v problematice a případně si zvolit oblast, ve které byste do budoucna chtěla pracovat.
Mějte se hezky!
Miroslav Giljan