HYPNOGEN 10 mg v tabl.
Jířa
Používám hypnogen v 1tabletě 10 mg na lékařský předpis. Vyrábí Zentiva pro řůzné země. Předtím to bylo je promČR. NyníLitva, Estonia, Něměcko Konstanza atd, přitom složení účimnná látkan je Zolpidemimtatras, pomocné látky stejné.vůbeb to na mě nezabírá a3 tablůty dO 3 hod. nespim a pak přidávám všechno možné a de facto nic.\\neurol, LEXAURIN Jako by to PLACEBO. jSEM NEŠ´TASTNÁPROTOŽE NESPIM. oDNESOU TO JÁTRA, LEVINY. DEPRESE APOD.mÍSTO ABYCH UPADALA DO BEZVĚDOMÍ JSEM JAKOBY NADOPOVANÁ.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se velice za pozdní odpověď. Nestíháme dotazy v poslední době odpovídat ve lhůtách, v jakých bychom si přáli. Váš dotaz jsem se snažila předat kolegovi psychiatrovi, ale ten bohužel není nyní k dispozici. Píšete, že máte předepsaný Hypnogen, ale že Vám neúčinkuje a že užíváte (nevím, zda také na předpis) další léky - Neurol, Lexaurin. Což mi nepřipadá zrovna bezpečné, vzhledem k tomu, že tyto léky jsou ze skupiny benzodiazepinů, které mají relativně vysoký potenciál závislosti. Myslím, že by bylo asi nejlepší, abyste problém konzultovala s lékařem, který Vám Hypnogen předepisuje. Může navrhnout i jiné varianty, které by Vám třeba mohly pomoci - napadá mě např. lék Triticco, který je na úplně jiné bázi, než Hypnogen, a než benzodiazepiny. Je to antidepresivum, které se ale často používá při problémech se spánkem, má trochu tlumivé účinky. Jsou i jiné podobné léky / antidepresiva. Případně Váš lékař může doporučit i další léky, které by byly příhodné pro Váš zdravotní stav a situaci, kterou detailně neznám a nevím, jaké máte kromě nespavosti další zdravotní / psychické potíže. .
Pokud byste chtěla doporučit někoho z kolegů psychiatrů, s nimiž byste třeba mohla komunikovat o sbvých potížích lépe, než se svým současným lékařem, napište mi prosím o sobě víc podrobností. Zejména odkud jste, kolik je Vám let, jaká je Vaše životní situace (zda má třeba velký stres, rodinné záležitosti a pod. vliv na nesnáze se spánkem) a jaké zkušenosti s léčením nespavosti a léky máte (z minulosti).
Existují také specializovaná centra pro poruchy spánku, pokud byste měla pocit, že byste jejich služeb chtěla využít.
Přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrná.