Jak se chovat?
al
Jak se mám chovat ke kamarádce, o které vím, že bere pervitin, když je na dojezdu? Nevšímat si jí nebo se jí úplně vyhnout? Brát ohled na její stav? Říkat jí: no vidíš, stojí ti to za to? Má chování druhých vůbec nějaký vliv na pocity člověka, který dojezd prožívá?

Odpověděl: Bára Orlíková
No, pokud vím, tak lidi na dojezdu nebývají zrovna nejlepší společníci :-) Tak uvažte, jestli vám stojí za to se s kamarádkou setkávat, když je na tom takhle... Tím, že se budete chovat, jako že si jí nevšímáte, jí moc nepomůže, spíš z toho bude paranoidní. Brát ohled na to, jak jí je a mluvit s ní o tom, to můžete, ale obávám se, že to bude k ničemu, protože člověk na dojezdu obvykle není úplně při smyslech. A dávat jí rady a ponaučení má podobný efekt. Možná v tomhle stavu připustí, že jí to za to nestojí a bude tvrdit, že už brát nebude... ale to tak člověk dělá, když je mu blbě. A k poslední otázce, samozřejmě, že chování druhých má vliv na pocity člověka, který je na dojezdu, ale jaký vliv a co z toho dotyčný vyvozuje a jak se v tom cítí, můžete těžko odhadnout. Jeho prožívání se pod vlivem drog pochopitelně mění a jeho chování a reakce na chování druhých můžou být neadekvátní tomu, co se ve skutečnosti děje. Obvykle bývají lidi depresivní, podráždění, reagují nepřiměřeně, můžou být agresivní... Nenechte se do toho zatáhnout. Když se budete snažit kamarádce pomoct, tak je docela velké riziko, že do toho vlítnete taky. Stává se to dost často v takovýhle situacích. Kdyžtak zas napište.