Odebraný řidičák
kopejda
Dobrý den
Předem bych vám chtěl říci že si velice vážím vaší práce ohledně drogové tématiky a osvěty obyčejných lidí.
Ale k dotazu.
Mám velice dobrého kamaráda který jen místo slivovičky kterou si dám občas já si dá jointa. Bohužel když jel do ráno do práce hlídka mu dala líznout ( pozitivní) a šup na krev, moč, vyšetření lékařem, správní řízení. Nyní mu přišlo poštou rozhodnutí že je vinný a že má zaplatit pokutu 8000Kč a 8 měsíců bez řidičáku. Přitom si je jistý že minimálně 2 dny před řízením nekouřil, výsledek krevního testu to prokázal, lékař do zprávy napsal že nebyl ovlivněn a jediné co hovoří v jeho neprospěch je výsledek moči který byl pozitivní a na základě toho byl uznán vinen. Můžete mi prosím poradit jestli má nějakou šanci na spravedlnost? Celé mi to přijde trochu zvláštní jednání ze strany státu. Chápu že nejste právní poradna ale říkám si že jste se třeba s podobným problémem setkali. Děkuji za váš čas.
Pavel

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás.
Sice nejsme právní poradna, nicméně spolupracujeme se zařízením, které Vašemu kamarádovi může pomoci. Je to Právní poradna A. N. O., kde se zabývají právními otázkami drogové problematiky a poskytují bezplatnou právní pomoc lidem, kteří se dostali do konfliktu se zákonem v souvislosti s užíváním drog.
Ideální by bylo, kdyby je bez prodlení kontaktoval (rozhodnutí, které mu přišlo, bude mít patrně nějakou lhůtu pro podání odvolání, tak aby ho stihl případně podat) a poradil se s nimi. Pokud je z Prahy, mohl by si sjednat osobní schůzku, případně je možné se pokusit to řešit i e-mailem (musel by ovšem zaslat naskenované dokumenty, které k věci má).
Kontakt najdete na www.asociace.org pod kolonkou Právní poradna.
Přeji hodně štěstí.