Syn v tom lítá
Táta
Dobrý den,
mám 3 děti ve věku 30,27,20 roků. Nejmladšího syna jsem si osvojil v jeho 3 letech. Jeho maminka byla sestra mé ženy-svobodná matka-zemřela na rakovinu. Snažili jsme se jej vychovávat stejně jako naše dvě děti s tím, že má 2 maminky-jedna mu zemřela. Od puberty nám začal lhát, chodit za školu. Je od malička náladový. Snažil jsem se jej vést ke sportu, je úžasně talentovaný, ale byl a je nehorázně liný se namáhat. Nyní vystřídal několik prací, snaží se vystupovat jako frajer, ale uvnitř jej asi vše deptá. Před nedávnem jsme s manželkou zjistili, že žádá kamaráda o pomoc, že se nemůže dostat ze závislosti.
Přes internet jsme mu pouštěli různé programy o drogově závislých domlouvali mu, že závislost je nemoc. Chtěli jsme, aby se léčil. Trvdil, že vše zvládne. Po 2 měsících jsme zjistili, že všechnu výplatu dává do extáze (NZT nebo co to je) a už mu to nestačí. Tvrdí, že není závislý a má to pod kontrolou a nechce se jít léčit.
Nevíme na koho se obrátit a jak jej přesvědčit, že sám se z toho nedostane.
TÁTA

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že už jste zkusili leccos a zatím se nepodařilo syna přesvědčit, že má nějaký vážný problém. Nejlepší by v současné situaci bylo navštívit sami, bez něj, odborníka, se kterým byste probrali, co dělat dál. Jistě existují nějaké cesty, jak mu pomoci rychleji se vzpamatovat, i když to možná nebude zdaleka hned. Je ale také třeba myslet na zbytek rodiny, na to, aby ji svými činy neohrozil. To všechno můžete s odborníkem prodiskutovat a udělat plán, co dál.
Přímo u Vás funguje K-centrum (http://www.kcentrumnoe.cz/cze/index.php?action=services), které poskytuje poradenství i rodinám. Zkuste se na ně, prosím, obrátit, objednat se na konzultaci.