Jak a co?
Verča
Zdravím, nemám za potřebí to zkoušet,ale naprosto nechápu,jak čichat toluen a další těkavé látky. Jak se to jako dělá? A to samo jak se to dělá s muškátovým oříškem. Nikdy sem to nepochopila,tak bych byla vděčná za odpověď. :)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
čichání jakýchkoli těkavých látek vypadá většinou tak, že si dotyčný látku nalije na hadr nebo do pytlíku a z něj inhaluje (vdechuje) uvolňující se výpary. Stačí Vám to pro představu takhle? Kdyby to bylo stále nesrozumitelné, zkuste napsat, co přesně Vám není jasné, případně jak si užití představujete a čemu nerozumíte?
Pokud jde o muškátový oříšek, většinou se užívá per os, tj. ústy - lze ho sníst, nebo vypít, je možné jen užít i šňupáním. Ve větší dávce, než kterou běžně užíváte k vaření a pečení, však může jít o velmi nebezpečný experiment. Muškátový oříšek je silně toxický, v dávkách zhruba od 20 g více může mít za následek i ztrátu vědomí a silné křeče. Nepříjemné bolesti hlavy mohou po užití přetrvávat i po dobu několika dní, takže opatrně.
Mohu se na oplátku zeptat, proč se ptáte? Je to poměrně nezvyklý dotaz.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.