miminko a pervitin
Klára
Dobrý den,
mám přítele, který byl závislý na pervitinu, dva roky ho pak užíval nitrožilně. Teď je asi 4roky ,,čistý\", ale zůstala mu závislost na marihuaně. Já ani s jedním zkušenosti nemám. Přemýšlíme o miminku, tak bych se chtěla zeptat, zda by mohlo mít nějaké zdravotní komplikace.
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Kláro.
Je od Vás velmi odpovědné, že si ještě před tím, nežli založíte rodinu, sháníte informace. Co se týče přítele, je báječné, že se mu podařilo vzdát pervitinu. To, že je konzumentem marihuany zase až tak úplně ideální není, nicméně chápu, že je to zřejmě pro Vás snesitelnější varianta, nežli když byl partner na ,,jehle"...
Ohledně početí, potažmo těhotenství, je to tak, že i kdyby přítel konzumoval drogy v době početí, dítě ohroženo není. Myšleno ve smyslu nějakých možných vývojových a vrozených vad. Samozřejmě by bylo mnohem problematičtější, kdyby drogy konzumovala matka dítěte. Vy jste uvedla, že sama zkušenosti žádné nemáte, což je v pořádku. Pokud by byla uživatelkou matka, tam může být vlivů celá řada, které se odvíjí od typu konzumované látky, intenzity a frekvence užívání, celkového životního stylu.
Nehodlám si nijak hodnotit Vaše rozhodnutí počít dítě. Neznám Vaši situaci a nevím, jak přítel funguje v běžném životě, nakolik jeho konzumace THC narušuje např. Vaše soužití, jak častým je konzumentem, zda je odpovědný, je na něj spolehnutí atd... Pokud by jeho užívání trvalo i nadále, pak může být další vývoj dítěte ohrožený v tom smyslu, že tatínek, který bere drogy, není přinejmenším zrovna pozitivní vzor a jeho návyk, potažmo chování může ohrozit normální fungování rodiny...
Pokud by Vás dále něco zajímalo, napište znova a napište více podrobností (můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu - nikdy ji tedy neuvidí). Nebo můžete využít poradenství v osobním kontaktu, které bývá v tomto směru zcela nejúčinnější.
Netuším, kde žijete, ale zdali by pro Vás nebylo problematické navštívit Prahu, můžete využít naší poradny pro partnery uživatelů nelegálních drog (nezávazně, bezplatně). Níže uvedu kontakt. Zdali žijete někde jinde, můžeme Vám po uvedení lokality doporučit jiné zařízení v blízkosti bydliště. Tak to zvažte.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: Po až Pá 9,00 - 19,00 (nutno se předem objednat)
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Více informací o poradně naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Když budete potřebovat, klidně pište.
S pozdravem MK