abstinenční příznaky
charlie
Dobrý den,
cca 2 roky piji temer denne bile vino - cca 1,5 - 2 litry.
Vim, ze je to hodne a chci prestat pit. Zajima me, jake mohu ocekavat abstinencni priznaky? Pripadne hrozi mi delirium tremens?
Dekuji za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Bohužel, touto cestou na dálku, nelze zhodnotit míru pokročilosti závislosti. K objektivnímu posouzení je vždy nezbytný osobní kontakt. Také nelze říci, co Vás čeká za potíže při vysazení alkoholu. Je to velmi individuální záležitost a každý organismus se s tímto procesem vypořádává jinak. Někdo může mít opravdu velké potíže v rámci abstinenčního syndromu a může před tím konzumovat alkohol v mnohem menší míře. Také, ale naopak někdo další může konzumovat v míře větší a vysazením projde bez problémů. Také je rozdíl mezi ženským a mužským organismem, ženy padají do fyzické závislosti snadněji a rychleji nežli muži...
Pokud máte obavu z toho, že by ve Vašem případě mohli nastat nějaké komplikace, můžete procesem abstinenčního syndromu projít na detoxifikační jednotce pod lékařským dohledem. Následně projít léčbou, která by Vám jistě pomohla v udržení dlouhodobé abstinence. Nejde jen o to, zbavit se fyzického návyku (pokud je), ale také dostat pod svou kontrolu závislost psychickou, což není o nic snadnější. Chutě na další konzumace se průběžně vrací v různých intenzitách a frekvencích, je dobré vědět jak s tímto zacházet. S odbornou pomocí by Vám vše šlo jistě mnohem lépe.
Pokud byste měl/a zájem o nějaké kontakty, klidně napište, rádi Vám doporučíme zařízení, kam se případně můžete obrátit. Stačí napsat města, která jsou pro Vás dobře dostupná. Tak to zvažte.
S pozdravem MK