thc v moci
jákrálprvní
ahoj,mám dotaz....může zaměstnavatel provádět kontrolní testy z moči nebo až u lékaře a další dotaz,zda li se dá nějak rychleji dostat z moči,myslím že tam maj jen ty papírky,takže žádný podrobný rozbor :)dík

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Ano, zaměstnavatel může provádět kontrolní testy. V Zákoníku se určuje, že nesmíte pod vlivem drog (i alkoholu) vstupovat na pracoviště, stejně jako fakt, že na pracovišti jste povinen/na se podrobit testu na přítomnost drog nebo alkoholu:
Zaměstnanec je povinen nepožívat alkoholické nápoje a nezneužívat jiné návykové látky na pracovištích zaměstnavatele a v pracovní době i mimo tato pracoviště, nevstupovat pod jejich vlivem na pracoviště zaměstnavatele... (zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, § 106, odst. 4, písm. e)
Zaměstnanec je dále povinen podrobit se na pokyn oprávněného vedoucího zaměstnance písemně určeného zaměstnavatelem zjištění, zda není pod vlivem alkoholu
nebo jiných návykových látek (
zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, § 106, odst. 4, písm. i).
Co se týče doby prokazatelnosti z tělních tekutin, tak právě v moči se THC (účinná látka marihuany) drží nejdéle. K dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří.
Detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako u krve
Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech drogu užil...
Konzumace marihuany sebou přináší plno rizik a rozhodně to není jen pozitivita případného testování. Takže opatrně...
Ať Vám to dobře dopadne.
S pozdravem MK