Třeba najdu pomoc ;)
Anett
Ahoj, nebo dobrý den vlastně ani nevím, ale to není důležité. Píšu sem protože jsem se dostala do opravdu nedobré situace. Jde o prostý a možná vypadajíc nevinný pervitin. Začalo to všechno na Marihuaně jelikož jí kouří moji oba rodiče,tak nebylo ani problém \"trávu\" sehnat. Nakonec jsme si s mamkou vždy zahulili a pověděli si i to co si normálně dcera s matkou nepoví. Jsem dost zvědavý člověk a na drogy zvlášť. Všechny Filmy o drogách, knížky, nebo internetové články mam přečtený. Nejdřív jsem se bála něco zkoušet a neměla jsem k tomu ani přístup, nevěděla jsem ani jak to sehnat. Jednou jsme k nám pozvali mamky dobrého kamaráda a nevím jak jsme se dostali k drogám ale dozvěděla jsem se že moje Mamina má otestovaný snad všechny drogy co existují ale nejvíc mě zarazil pervitin. po debatě ve mě propukl chtíč to teda taky zkusit, nechtěla jsem aby matka o tomhle snad věděla víc jako já... tak jsem dala návrh Kamarádovi který s tím měl zkušenosti a hlavně jsem mu důvěřovala byl to den kdy jsem měla celou noc volný byt. Vyřešili jsme to docela rychle za 500kč a když jsem si to \"šňupla\" strašně mě pálil nos a po chvilce to přišlo... čekala jsem od toho víc a když po noci přišel ten špatný stav \"dojezd\" řekla jsem si že tohle mě nebere, nebylo mi dobře a řekla jsem si že už si to nevezmu, jenže ten kamarád za mnou pak přišel asi po dvou dnech znova a já si to opět bez přemýšlení vzala protože když jsem si sním dala propovídali jsme celou noc. Pak když jsem zas přišla k penězům řekla jsem si proč ne... a najednou přišlo období že jsem si to sním dávala vždy když měl nebo když jsem měla špatnou náladu chtěla jsem to vyřešit tímto... 14dní jsem to odstavila ale pak jsem si dala znova a když jsem se dozvěděla, že \"buchnou\" je o 100% lepší pocit tak i přes mou psychickou hrůzu jsem si to nechala píchnout ale moc jsem z toho ani nebyla tak jsem to asi za 2 dni zkusila znovu a spíš jsem z toho měla špatný pocit... Takže Jehlu jsem úplně vyškrtla a nosem jsem to taky brát nechtěla kvůli hořkosti v krku z které se mi zvedal žaludek nejsnašší to pro mě bylo zabalit do kapesníku a spolknout a byla jsem dobrá teď jsem na Pervitinu skoro celý týden a ten před tím taky... říkám si že nejsem závislá beru to pořád jen s tím samým kamarádem ale bojím se že závislá být začnu... začalo se mi všechno kazit- škola, vztahy s rodinou a kamarády, a to že beru pervitin o mě najednou ví víc a víc lidí a místo té slušné holky co vlastně nepije Alkohol a kouří jen občas je Feťačka... já osobně si myslím že na tom nejsem jako ti s kterýma jsem se díky piku seznámila... Neberu to protože musím ale protože jsem taková lepší, komunikativní, nápadová a kamarádská kdežto normální já jsem spíš tichá a nedůvěřivá. Ale když se o tom dozvěděla rodina a já musela ukončila studium kvůli vysoký absenci řekla jsem si že tahle malá krystalická látka mi udělala jen průsery a že to tak přece nechci. I přes to že si myslím že nejsem závislá často na Pervitin myslím a kdyby mi s ním někdo zamával před očima neváhala bych a už rýsovala čáru nebo cpala do kapsle... nejsem si jistá jestli jsem tomu nepropadla každopádně bych potřebovala někoho například Psychiatra, který by si o tom semnou mohl promluvit a najít nějakou cestu, abych byla zas v pohodě a mojí zvědavost v drogách aspoň utlumil... prosím když tak nějaký kontakt v okolí Plzně... a děkuji za přečtení, asi to není zrovna krátké -.-...

Odpověděl: Vilma Šilarová
Zdravím Vás, přečetla jsem a není zač děkovat. Je fajn, že se píšete :)
Oceňuji, s jakou otevřeností, přehledně a chronologicky popisujete jednotlivé etapy vývoje svého vztahu k pervitinu. Je fajn, že se stále snažíte vnímat své tělo a zavrhla jste injekční aplikaci, i když Vaše konzumace dle popisu dávno překročila pouhé experimentování. Podstatné je, že sama cítíte, že se vám užívání pervitinu vymyká a pociťujete negativní důsledky. Píšete o obavách z možné závislosti, které jsou dle mého názoru opodstatněné. Diagnózu závislosti ovšem stanovuje lékař podle pevně daných kritérií. Pro vlastní představu si můžete udělat tento test: http://www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/att_7364_CS_SDS.pdf
Když použiji Vaše přirovnání, dal by se váš text shrnout větou: „Jak prostý a možná nevinně vypadající pervitin, malá krystalická látka, mi udělala JEN průsery. A to tak přece nechci." Věřím, že to tak skutečně vidíte, přesto bych ráda upozornila na jistý rozpor. Proto jsem zvýraznila slovo JEN. „Průsery" definujete jasně: problémy v rodině a vztazích s kamarády, ukončení studia a ztráta identity „slušné holky". Pak je tu ale ještě druhá stránka, která brání, opět použiji vaše slova, v „utlumení zvědavosti po drogách". Píšete, že jste po nich „taková lepší, komunikativní, nápadová a kamarádská, propovídáte celou noc, pomůžou vám na špatnou náladu" atd.
Rozumím tomu, že je pro Vás, a nejen pro Vás, důležité cítit se dobře, přijímaná a oceňovaná pro kamarádskost a dobré nápady. Přijít na to, jakými způsoby se dobrat toho, abyste se cítila lépe i bez podpory pervitinu, vám může pomoci terapeut nebo jiný odborný pracovník z kontaktního centra viz odkaz níže:
Plzeň, Kontaktní centrum
Centrum protidrogové prevence a terapie, o. p. s.
Havířská 11, Plzeň, 301 00
telefon: 377421374
http://www.cppt.cz
Z vašeho dotazu nevyplývá, v jak dalekém okolí Plzně bydlíte, pokud by bylo toto centrum pro Vás nedostupné, podíváme se po nějaká jiné variantě. Dávejte na sebe pozor, a kdybyste se potřebovala na cokoliv doptat, ozvěte se.
Vilma Š.