Kapsle
Aník
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, která Káčka či jiná zařízení mají možnost distribuovat želatinové kapsle a jak to vlastně probíhá? Tím myslím, jestli jsou kapsle určené jen nitrožilním uživatelům v rámci výměny stříkaček a HR, nebo jsou dostupné všem, co jakkoli berou? A v případě, že by byly pouze pro iv. už., když já jím nejsem, dalo by se to udělat tak, že bych si kapsličky prostě zaplatila?
Vím, že je to možná hloupý dotaz, ale vzhledem k tomu, že:
a) nosní přepážku už prakticky nemám, b) kouření na mne (ani při správné technice) z nějakého důvodu vůbec neúčinkuje,
c) jak se znám, jehla by byla mou konečnou stanicí,
užívám denně perorálně a docela mi to i vyhovuje, ale granát z papírku je pro mne věc dosti nespolehlivá a kapsle, jako nejlepší varianta, zase těžko dostupná. Doteď jsem měla poměrně velkou zásobu různých- mně neužitečných- léků v tobolkách, takže po vysypání obsahu jsem používala je, ale nyní mi zbývají už jen balení s různými vitaminy, a jistě chápete, že u nich je mi opravdu líto vyhazovat náplň... a v žádné lékárně v okolí prázdné kapsličky nevedou.
Omlouvám se za příliš dlouhý dotaz a předem děkuji za odpověď a váš čas.
Hezké svátky

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
Prázdné kapsle určené k aplikaci ústy skutečně některé kontaktní centra mají. Myslím, že by vyhověli i Vám, i když nejste injekční uživatelka drog. Nepíšete, které větší město máte nejblíže k domovu, tak Vám těžko poradím do kterého K-centra si zajít.
Na stránkách www.drogy-info.cz je mapa pomoci, ve které najdete nebližší kontaktní centra k Vašemu bydlisku. Abyste tam nešla zbytečně, tak si klidně dopředu zavolejte, jestli kapsle mají případně kolik jich můžete dostat při jedné návštěvě.
Podle posledních informací by mělo kapslemi disponovat pražské Kontaktní centrum SANANIM (kontakt najdete např. na www.sananim.cz). V minulosti je měla i další kontaktní centra (mj. Valašské Meziříčí, Plzeň, České Budějovice,...), ale jak uvádím výše, bude asi potřeba do konkrétního zařízení zavolat a zjistit aktuální situaci.
Je také pravda, že prázdné kapsle mají většinou jenom ve větších lékárnách. Kdyby to nevyšlo ani s kontaktním centrem, je možné objednat si kapsle z internetu. Cena se pohybuje kolem 75 CZK za 50 kapslí + poštovní náklady. Nechci Vám doporučovat konkrétní firmu - stačí si zadat do vyhledávače „prázdné kapsle" a hned Vám vyskočí několik distributorů.
Tato aplikace je určitě mnohem bezpečnější než aplikace injekční stříkačkou, má ale svoje rizika. Při užití nalačno dochází k bolestem břicha. V případě onemocnění žaludku (vředy aj.) by se kapsle užívat neměly. Samotná kapsle je neškodná, ale pervitin užitý orálně může způsobit komplikace hlavně u lidí, kteří mají předpoklady k žaludečním onemocněním.
Je dobře, že přistupujete k užívání zodpovědně. Jak ale jistě víte, pervitin má i závažné dopady na psychiku člověka, bez ohledu na to jakou aplikaci zvolí. Takže úplně bezpečná není aplikace žádná.
Kdybyste ještě něco potřebovala tak klidně napište.
Mějte se hezky!
Miroslav Giljan