drogy
jitka
Chtěla bych se zeptat.Mám už delší podezření že kromě kouření marihuany bere můj syn i jinou drogu ne každý den ale jednou za týden asi ano.Včera měl stav že ho někdo sleduje chodil kolem oken neustále zamykal a mlel bludy furt dokola.Ráno naštěstí vstal do práce už to jako by neměl,ale vnitřní strach asi jo protože sledoval nadále okno ale nemlelnuž bludy.Nechápu čeho je to následek a co máme dělat při takovém stavu poř.koho navštívit kdyby se rozhodl syn s tím něco dělat.nechci aby měl pocit že ho někdo sleduje a aby to přešlo tak si zase něco vezme a naopak to ještě více prohloubí.Nemůže potom spát a bojí se zřejmě i usnout.Děkuji za rychlou odpověď.Jsme z okolí Brna a přijde mě že všude se musí objednáva a nikde nelze situaci řešit v tu danou chvíli když něco takového jako stíha nastane.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jitko.
Těžko takto na dálku objektivně zhodnotit, zda se jedná ,,pouze" o konzumaci marihuany nebo i o další jiné drogy. To co jste popsala, se podobá příznakům užívání pervitinu. Jak jsem uvedla výše, opravdu takto přes internet nelze dělat závěry. I po konzumaci THC, může dojít k podobným prožitkům, jako jste popsala...
Nejlépe by bylo, kdybyste v osobním kontaktu více a podrobněji probrala vše, co se syna týká a také se poradila jak vhodně pokračovat dál. S minimálním množstvím informací a bez osobního kontaktu lze poskytnout pouze obecné rady...
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Zde základní informace o konopných drogách:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
zde o pervitinu:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou. Tudíž se vstupem do léčebného zařízení (které může být buď součástí psychiatrické léčebny, nebo sociální službou) je nezbytný souhlas dotyčné osoby. Léčba je založena na motivaci a spolupráci, proto je dobrovolný vstup předpokladem. Právě proto bych doporučila využít poradenských služeb v osobním kontaktu, kde si nejenom doplníte informace, ale můžete se i průběžně radit a konzultovat jak na syna lépe působit a motivovat jej. Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog nabízí ve svých službách i tyto poradenské služby pro blízké osoby a rodinné příslušníky. K-centra patří mezi ,,nízkoprahová zařízení", což znamená, že služby jsou poskytované zdarma, lze jich využít nezávazně a anonymně. Také bez objednání během provozní doby (pokud si předem zavoláte je to samozřejmě výhodnější, nemusíte čekat a pracovník bude mít na Vás více času, když o Vás bude předem vědět, ale není to podmínkou...).
Kontaktní centrum
Sdružení Podané ruce, o. s.
Vídeňská 3
Brno
Telefon: 543249343, 775889919 (objednání poradenství)
Provozní doba: PO až PÁ 10,00 až 16,00 (každou 1. středu v měsíci je zavřeno, probíhá sanitární den). Individuální konzultace po předchozí domluvě s pracovníky lze sjednat i mimo uvedenou provozní dobu v čase od 9,00 - 17,00.
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Blažek
Více o tomto zařízení zde:
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-videnska-brno/
Další možnost
Kontaktní centrum, A Kluby ČR, o.p.s.
Rokycanova 48
Brno
telefon: 548211860
otevírací doba: po, út, čt (8-12, 13-16), st (8-12, 13-18), pá (8-12, 13-14)
Recepce A Kluby
http://www.akluby.cz
Další možné kontakty na zařízení ve Vašem regionu naleznete zde:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
Zatím se mějte hezky. Pokud byste měla doplňující dotazy po přečtení informací v přiložených odkazech, klidně pište. Přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem MK