trittico a alkohol
emil
Dobrý den, chtěl bych se prosím zeptat, jak moc nebezpečné je kombinovat trittico s alkoholem nebo marihuanou? Beru 1/3 tablety denně. Mám trochu problém s alkoholem, vypiju každej den několik piv (4-6) a kouřím 1x týdně trávu, to pivo si nedokážu odepřít...ale nepřipadá mi, že by ta kombinace byla nějak škodlivá, že bych cítil nějaký špatný vedlejší účinky nebo silnější efekt toho léku. děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
užívat Trittico společně s alkoholem bych Vám nedoporučila. I v příbalovém letáku najdete informaci o tom, že intoxikace alkoholem je kontraindikací pro nasazení tohoto léku. Trazodon, účinná látka obsažená v Tritticu, zvyšuje sedativní účinek alkoholu. Alkohol by tedy neměl být v průběhu léčby užíván.
Problémy, pro které Vám lékař Trittico předepisuje (odhaduji, že jde o deprese, úzkosti apod.), se mohou užíváním alkoholu naopak zhoršovat. Rozumím tomu, že vlastní užití alkoholu Vám nejspíš navozuje příjemný stav a funguje možná dočasně jako automedikace, ovšem zejména jeho pravidelné užívání může vést k celkovému zhoršení Vašeho psychického stavu. Jistě by stálo za úvahu zmínit se o užívání alkoholu lékaři a zvážit, zda by nebylo vhodnější zvýšit dávku Trittica a alkohol zcela omezit.
Opatrnost bych Vám doporučila i pokud jde o užívání marihuany.
Nevím, jak jste spokojený s péčí svého lékaře a zda se obáváte s ním na toto téma mluvit. Mohu Vás však ujistit, že nejste zdaleka jediný pacient, který k lékům užívá alkohol a marihuanu, a kvůli (velmi často zcela) zbytečným obavám o tom se svým lékařem nehovoří. Není se pak čemu divit, že léčba nefunguje tak, jak by pacient očekával. Vždy je možné léky vysadit, změnit, upravit dávku apod. V případě, že nejste s lékařem spokojen, protože Vás místo hledání řešení spíše odsuzuje, můžete ho změnit.
Kdyby bylo třeba napište znovu. Jinak se loučím.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.