Neprokrvovani rukou
Petra
Dobry den,
jsem dlouhodobym uzivatelem pervitinu, aplikuji injekcne do predlokti. V poslednich mesicich se mi ruce spatne prokrvuji, svaly na rukou jsou zatvrdle a pri masazi v urcitych mistech dost boli. Chci se zeptat, zda-li to,ze uzivam nitrozilne souvisi s timto problemem a kde v Brne muzu vyhledat lekarskou pomoc, aniz by se na me lekar nedival jako na \"fetackou spinu\" ? Sveho praktickeho lekare nemam. Dekuji za odpoved S pozdravem P.

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
potíže s prokrvováním rukou je u dlouhodobých uživatelů dost častý problém. To vám zřejmě neříkám nic nového. Jistě víte, jak vypadají nateklé zarudlé ruce. Předejít tomuto problému se dá tím, že budete důsledně střídat místa vpichů tak, aby se ranky vždy stihly zahojit. Dobré taky je promazávat žíly heparoidem. Nejlepší by bylo vynechat na nějakou dobu injekční aplikaci a dát rukám oddech. S lékaři v Brně nemáme žádnou osobní zkušenost, ale obrátíte-li se na místní kontaktní centrum, jistě vám rádi poradí, na koho se obrátit a také vám řeknou víc o péči o žíly. Těch zásad, které bystě měla dodržovat je totiž podstatně více. Přeji hezký den.
Tomáš Nedvěd