Pervitin
Jana
Dobrý den,asi před měsícem jsem užila pervitin.Jsem občasný uživatel a tentokrát jsem toho měla strašně moc a k ránu už na mě padala únava tak jsem si řekla, že si ještě dám. Potom už jenom vím, že jsem seděla na na židli a nic. Probudila jsem se a přišla na mě úzkost a strach. Byla jsem tam se známou. Celou tu situaci jsem moc nechápala, ale potom mi ta známá řekla, že, když mluvím tak většinou řeknu jenom nějaké nesmysly. nevím přesně jaké. Nejspíš, že jsem přehazovala slova a unikaly mi souvislosti.. Občas jsem tam asi dala slovo který je úplně mimo. Nevím.. Což mě překvapilo, protože v hlavě jsem všechno slyšela normálně. Za pár hodin se všechno naštěstí srovnalo. Před čtyřmi dny jsem však měla opět pervitin a stav se mi vrátil. A jako předtím zase odezněl. Jenomže od tý doby mám pořád strach mluvit. Když s někým mluvím hrozně si hlídám co říkam a snažím se mluvit v co nejkratších větách a nejlépe slovech. Jo/Ne.. Mám pořád takový pocit, že mluvím divně,že se mi to vrátilo. Taky jsem spozorovala, že se snadno přeřeknu a příjde mi, že mi to taky ubralo na inteligenci.. Zajímá mě jestli se to spraví a ten pocit zmízí nebo ne? Budu mít nějaké trvalé následky? A taky jsem se chtěla zeptat, co se to se mnou vlastně stalo? Nemohla to být psychóza?
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano.
Velmi těžko se tyto stavy hodnotí na dálku. Aby byla potvrzena či vyvrácena toxická psychóza nebo nějaký jiný psychický problém (což konzumace jakékoliv drogy může přivodit), je nezbytný osobní kontakt, nejlépe s lékařem, který se na tuto oblast specializuje.
Uvedla jsme, že jste konzumovala pervitin ve vyšší míře. Toxická psychóza, ale stejně tak vyvolání psychických potíží nejsou neobvyklá. Pokud by šlo o psychózu, tak ta odezní po vysazení drogy a postupně zmizí. Bohužel, velmi často se stává, že s dalším užití (včetně THC) se vrací... Pokud byste udržela abstinenci trvale, měla byste se všech potíží v souvislosti s toxic. psychózou postupně zbavit. Zdali by šlo o nějaké jiné psychické potíže nebo v horším případě o vyvolání nějaké psychiatrické diagnosy (což takto nelze určit), pak by samozřejmě byla na místě léčba, která může být i trvalá. U disponovaných jedinců se může stát, že i jednorázové užití jakékoliv drogy nějaké jiné závažné potíže odstartuje... Ale jak jsem již psala, takto přes net a bez vyšetření lékařem, to nepoznáme.
Zdali se necítíte dobře a pociťujete stavy, které Vám v běžném životě brání, doporučuji se obrátit na odborného lékaře a vše s ním zkonzultovat. Tím rozhodně nic nezkazíte. Pokud by to byl opravdu nějaký problém, který by vyžadoval kratší či delší léčbu, případně medikaci, je vždy mnohem lepší vše podchytit včas.
Netuším, kde žijete. Pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit zařízení v Praze, můžete se obrátit na kolegu, který se na tuto oblast úzce specializuje. Vše co se týče konzumace drog, s ním můžete bez obav probrat.
Specializované ambulantní služby CADAS, o.s. SANANIM
Spálená 12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel:  222 924 245, 603 831 815
Email: cadas@sananim.cz
Kontaktní osoba: MUDr. Jakub Minařík
Toto zařízení je součástí o.s. SANANIM, stejně jako tato poradna kam jste napsala. Veškeré služby poskytuje zdarma, pouze v případě psychiatrického vyšetření je nezbytné uhradit regulační poplatek 30,- Kč jako u běžných lékařů. Na uvedených tel. číslech se předem objednejte, pokud byste se nacházela ve vážné krizi, můžete přijít i bez objednání během provozní doby. Více informací naleznete zde: http://sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Pokud žijete někde jinde, napište prosím znova a uveďte, jaká města jsou pro Vás dobře dostupná, pokusíme se Vám vyhledat jiné vhodné odborné zařízení ve Vaší lokalitě.
Doporučuji nic nekonzumovat (včetně THC a alkoholu), další konzumace by mohli Vaše nepříjemné stavy prohloubit. Zatím se mějte hezky, přeji, ať se Vám brzo uleví...
S pozdravem MK