nosní přepážka
jana
dobrý den mužu se zeptat když se šnupe pervitin a začíná se proděravet nosní přepážka, de tomu náko zabránit???.... třeba po šnupnutí si pročistit nos nakou léčivou vodou?? existuje něco takového děkuji za odpověd jana

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den, užívání pervitinu s sebou nese mnoho fyzických i psychických komplikací. Poškození nosní přepážky je u pravidelných uživatelů drog, kteří využívají nosní aplikaci běžné. V případě, že se člověk nechce vzdát užívání drog, je na místě zvážit jiné způsoby aplikace. Kdalším možnostem jak užívat pervitin patří kouření přes alobal, případně užívání přes žaludek. V některých kontaktních centrech, případně u terénních pracovníků je možné získat prázdné kapsle, které se můžou použít k užívání pervitinu polykáním. Nejrizikovější aplikací je aplikace injekční, kterou rozhodně nedoporučuji.
Ideálním řešením i z jiných důvodů je omezení užívání pervitinu. To ale určitě víte.
Co se týče „léčivé vody," tak náš kolega MUDr. Jakub Minařík doporučuje k regeneraci nosní sliznice nosní kapky Euphorbium, několikrát denně, a nosní olej Coldastop, 2-3x denně, obě pravidelně a dlouhodobě. Ale v případě, že nedojde k omezení aplikací přes nos, tak se obávám, že to problém nevyřeší.
Nepíšete, které větší město je Vám dostupné. Na stránkách http://www.drogy-info.cz , je mapa pomoci, kde můžete vyhledat nejbližší kontaktní centrum, ve kterém pracovníci rádi poradí v oblasti bezpečnějšího užívání drog, případně pomůžou a nasměrují na další služby při přestávání nebo omezování užívání.
Proč se na to vlastně ptáte? Týká se to Vás osobně?
S pozdravem
Miroslav Giljan