Pervitin
Eva
Dobrý den,né všechny jeji chovani umim popsat,ale
mám rodinnou příslušnici,která 8let se potýkala s drogama.několikrát byla v psychiatricke léčebně Bohnice,ale většinou se k tomu zase vrátila.Dost často se s ní,jako rodina stýkame a nevíme už,co s ní máme dělat.Teď asi od října bere opět pervitin.Jenže nám příjde,že takhle špatně na tom ještě nikdy nebyla.bere a prodáva věci z rodiny,jako jsou drahe kabelky,sluneční brýle,webcameru,naušnice a další šperky,včetně peněz samozřejmě.dřív jsme zavolali sanitku a většinou jí odvezli rovnou do léčebny.teď už za těch pár měsícu,jsme volali záchranku minimalne3x,že běhala nahá po bytě nebo byla agresivní vůči členům rodiny.Stejně se vrátila po pár hodinách domů s tím,že jí pustili a že už to nikdy neudělá.samozřejmě první co udělala po příchodu domů,je že si píchla pervitin.Dřív se s ní dalo normálně bavit.Hlavně na ní měla velkej vliv rodina.ani tu už teď neposloucha.mluvit se s ní nedá.mele si svoje a nikoho neposlouchá,jako kdyby s náma v tomhle světě nebyla.pohybuje se jak zrychlenej film,furt se směje nebo řve.hodně zhubla.má v papírech napsanou psychickou nemoc.má prý brat,prášky a co nejméně návykových látek.prášky nebere a návykove látky víc než by měla.ani jeji nejbližší se vní nevyznaj.když čtu články o pervitinu naprosto ji v nich vidim.do léčebny jí nemuzeme dostat.nevíme jak.nikoho neposlouchá a samotnym doktorum lže.Nebo jsme teda ještě přesně nepochopili důvod,proč jı pokažde pustí.chceme I zajít za jejim psychiatrem a zeptat se,co dal.tohle je horší a horší.a tak se ptám vás.co máme dělat?jak máme reagovat?jak jí můžem pomoci,když se nechce jít sama léčit?
Čekám,prosím,co nejrychleji na odpoveď.děkuju vám.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
bohužel Vás moje odpověď asi nepotěší. V momentě, kdy je závislá osoba plnoletá a nějak závaženě neohrozí na životě sebe nebo druhého, není možné nechat ji hospitalizovat nedobrovolně. Z toho důvodu Vaši příbuznou vždy po krátké době - kdy bohužel nestačí ani vystřízlivět a svoji kritickou situaci si uvědomit - propustí zpět domů. Touto cestou se tedy zatím nikam nedoberete. Pravděpodobně bude třeba, aby se něco v jejím životě ještě víc zkomplikovalo, dovedlo ji k rozhodnutí, že je třeba se léčit. Nepíšete, jakou psychickou poruchu příbuzné diagnostikovali, to může hrát také podstatnou roli. V každém případě vy jako rodina, hlavně její nejbližší, můžete svým chováním přispět k tomu, že si svoji situaci uvědomí rychleji. U každého je ale "recept" trochu jiný, proto bych doporučila zajít se poradit do některého z center, která poskytují pomoc rodinám závislých. Tam budete moci celou situaci podrobně probrat a zvolit nejlepší postup. Pokud byste nevěděli, kam se obrátit, napište nejbližší město, ráda Vám kontakty zašlu.