tox.psychoza
xxx
Dobrý den,asi před rokem jsem užívala pervitin a prodělala tak i toxickou psychozu, v dnešní době už pervitin delší dobu neužívám, zbavila jsem se zrakovych halucinaci i sluchovych, ale stále mám pocit že mě někdo sleduje při všem co dělám,přijde mi že si to sama vyvolávám,mám velmi snížené sebevědomí,většinou si sama v hlavě vytvářím pomluvy které si pak myslím že o mě ostatní říkají,jsem většinou smutná,nedokážu se tolik nadchnout, je tohle normální nebo bych měla navštěvovat nějaké poradny?Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Netuším, jak dlouho jste pervitin konzumovala a v jaké míře. Také netuším, jak dlouho jste byla v toxické psychóze, také netuším, co pro Vás znamená ,,jsem delší dobu bez pervitinu"... pro někoho to může znamenat měsíc, pro někoho rok (od poslední konzumace)... To, že se Vám podařilo pervitin vysadit je skvělé. S minimálním množstvím informací opravdu nedokážu objektivně zhodnotit, zda pocity, které pociťujete, se dají vnímat jako běžné dozvuky konzumace, potažmo psychózy. Nebo zda se jedná o nějaký jiný závažnější problém, který mohla odstartovat právě konzumace pervitinu. Někdy se může stát, že konzumace jakékoliv drogy přivodí psychické potíže, které je třeba léčit. To, ale nepoznáme takto na dálku, bez osobního kontaktu a bez vyšetření odborným lékařem. Takže bych doporučila -  obrátit se na odborníka a více podrobněji vše probrat. Pokud by bylo třeba např. nasadit nějaké léky nebo naopak se ujistit v tom, že to co prožíváte je běžné vzhledem k momentální situaci a délce abstinence. Myslím, že konzultací nic nezkazíte. A neposlední řadě, s využitím odborné pomoci je vždy větší šance na úspěch.
Pokud by pro Vás nebyla obtížná Praha, doporučuji se obrátit na naše zařízení a kolegu, který se úzce specializuje na psychické potíže v souvislosti s užíváním nelegálních drog. Můžete tedy zcela bez obav s ním pohovořit o všem co je třeba.
Specializované ambulantní služby CADAS, o.s. SANANIM
Spálená 12
Praha 1
(nedaleko stanice metra B Národní třída; 1. patro budovy Studentského zdravotního ústavu - mapa)
Tel:  222 924 245,  603 831 815
Email: cadas@sananim.cz
Kontaktní osoba: MUDr. Jakub Minařík
Veškeré služby jsou zdarma, pouze v případě vyšetření nutno uhradit regulační poplatek 30,-Kč jako u běžných lékařů. Více informací o provozní době atd. k nahlédnutí zde:
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Zatím se mějte hezky. Pokud žijete někde jinde, napište znova a upřesněte kde. Držím Vám palce a přeji hodně sil!
S pozdravem MK