Dotaz a prosba
werczaa
Dobrý den,
obracím se na Vás s konkrétním dotazem a zároveň prosbou o radu.
Můj bratr, 35 let, se již delší dobu potýká se závislostí na pervitinu.
Již absolvoval ambulantní léčbu, avšak bez dlouhodobého účinku
Včera byl již natolik zoufalý, že prosil svou ženu aby mu zavolala pomoc. Má švagrová tedy zavolala záchranou službu, která ho převezla do Havířovské nemocnice, avšak zde si s nim nevěděli rady, a byl převezen do Opavy, předpokládám, že na odděléní léčby nealkoholových závislostí. Dozvěděli jsme se také, že kromě Pervitinu užíval také drogu MDMA.
Můj dotaz se týká toho, zda byste mi mohli říct, jaký bude následovat postup? Nyní podstoupí zřejmě detox, ale mě by zajímalo, jak se postupuje pak? Další problém je v tom, že můj bratr má dluhy na zdravotním pojištění. Myslíte, že se v takovém případě dá absolvovat známa 3 měsíční léčba?
Prosím vás, zda mi můžete poradit, jak se má naše rodina nyní zapojit?
Velmi Vám předem děkuji.
Hezký den
Veronika Chrobáková

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den, to, že už si bratr uvědomil, že má problémy a chce je řešit, je základem pro úspěšnost léčby. Jak píšete, dostal se do léčebny, kde nejdříve projde detoxifikací a pak, když bude rozhodnutý dále se léčit, i léčebný denní režimový program. Ústavní léčba je většinou v délce 3 měsíců a základem je skupinová terapie. Navíc se nabízí i rodinná terapie, jelikož se člověk vrací do stejného prostředí a i rodina potřebuje nezbytné informace. Po ukončení léčby jsou dvě možnosti: v případě nedostačující 3měs.léčby může člověk pokračovat v léčbě v teraputické komunitě, která je cca na rok anebo jít na doléčování, které probíhá ambulantní formou v místě bydliště. Doléčování je důležitým faktorem pro úspěšné fungování, aby člověk zvládl návrat do svého prostředí i kontakt s okolím.
Pro vás jako rodinu bych doporučila obrátit se na poradnu pro rodiče či jinak blízké osoby, které fungují buď při léčebných nebo nízkoprahových zařízení, příp. samostatně. Fungují jako informační a podpůrná péče, ať jen v individuální formě nebo ve formě skupinové, kdy se schází více rodinných příslušníků a mohou si předávat své zkušenosti. Koukněte se na pro Vás blízké zařízení na Mapě pomoci, která je na těchto stránkách www.drogovaporadna.cz nebo drogy.net, např.v Ostravě funguje : Modrý kříž v České republice o.s. Odborné sociální poradenství je poskytováno i osobám blízkým a příbuzným osob závislých.
Havlíčkovo nábřeží 687/21, Moravská Ostrava, 702 00
telefon: 558841740, 733535487
poslední aktualizace: 08.12.2011
PhDr. Monika Kovalčíková
http://www.modrykriz.org
Přeji Vám i bratrovi hodně zdaru a trpělivosti v dalších krocích. V případě potřeby se můžete znovu obrátit na naše stránky.