test na THC
prochy
Dobry den,
mel bych dotaz na moznost testovani na THC. Chtel bych otestovat 12leteho syna (45kg)na pritomnost THC v moci. Mam test ktery indikuje koncentraci 50ng/ml. Zajimalo by me jak dlouho po poziti je asi tak mozno tuto hodnotu v organismu zjistit?
Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to je opravdu velmi individuální. Kromě metabolismu a zdravotního stavu testovaného jedince záleí především na tom, jak často a v jakém množství by případně marihuanu užíval. Rozmezí spolehlivosti testu je od 1 dne do cca 1 měsíce, s tím, že velmi silní kuřáci mívají testy pozitivní i déle.
Nevíc je třeba počítat s tím, že test, který jste si koupil, je pouze orientační. Tzn. nevypovídá nic o tom, jak často a v jakém množství případně syn marihuanu kouřil nebo kouří a především tyto testy vykazují v určité míře tzv. falešnou pozitivitu (výsledek je pozitivní, přestože jedinec drogu neužil). Pokud by tedy měly sloužit ke stanovení nějakých závažných závěrů, měly by se vždy konfirmovat v laboratoři.
Jak vidíte, není to s testy vůbec jednoduché. I z těchto důvodů vždy doporučujeme pečlivě zvážit, zda je jejich užití vhodné. Jejich další nevýhodou je, že velmi zhoršují vzájemnou důvěru a komunikaci, celá situace, kdy syn musí před Vámi močit do skleničky (jinak není jistota, že moč je jeho) a vy pak moč podrobujete zkoumání, je pro obě strany poměrně zahanbující. Navíc je třeba si dobře rozmyslet předem, co který výsledek bude znamenat (i vzhledem k možné krátké době detekce drogy) a jaké z něj vyvodíte následky.