Jak přestat ?
Maruš
Zdravím, již už jsem tu psala z dotazem zda pervitin ničí psychyku a zavěrečně mam ještě jednu otazku a to ...jak mam přestat aniž bych musela na nějake lečení ? A to hlavní jak zase fungovat normalně, bez pika ?? Jsem máma a beru si to k srdci a už nechci podlehnout, naposled jsem si dala v sobotu a vážně jsem pevně rozhodnuta že NECHCI nebo moje kamaradka je s toho psychycky uplně blbě a ja bych byla jak ona a to nechci ..díky za odpověď :-)

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
pokud si správně vybavuji váš minulý dotaz, který jsem odpovídala, psala jste, že pervitin užíváte zhruba pět měsíců a nejste každodenní uživatel. Myslím, že v tomto případě a i s ohledem na to, že máte dítě, by pro vás byl vhodný nějaký ambulantní typ léčby, pokud by se vám tedy nedařilo vypořádat se s tím sama. A já bych vám ho i doporučovala, neboť s odbornou pomocí bývá udržení abstinance výrazně snažší. Je totiž potřeba poněkud změnit životní styl i okruh přátel a známých, vyhýbat se místům, kde se pervitin užívá, rozklíčovat, jaké situace a psychické nastavení spouští potřebu dát si pervitin a naučit se je zvládat jinak - pez pervitinu. A je určitě dobré mít možnost to osobně konzultovat s odborníkem, který má s léčbou závislosti zkušenosti a může vám být rádcem a průvodcem pro toto období. Zkuste si zavolat do nejbližšího kontaktního centra a domluvit se na předléčebném poradenství. Konzultace jsou zdarma a nezávazné a pro začátek mohou být i anonymní. S kontaktním pracovníkem budete moci podrobně probrat svou aktuální situaci i představy o léčbě, kolegové vám doporučí vhodné zařízení a v případě zájmu vám léčbu pomohou zprostředkovat. Léčba závislosti nemusí být nutně pobytová v léčebně nebo komunitě. Naopak, někdy je vhodnější ambulantní kontakt, jehož frekvence je přizpůsobena aktuálním potřebám a stavu klienta - od intezivního denního kontaktu až po konzultace v týdenní a delší frekvenci. Já bych to na vašem místě vyzkoušela. Přeci jen máte dítě a stálo by za to, abyste, když už ne kvůli sobě samé, tak kvůli němu byla v pořádku.
Bohužel nepíšete, odkud jste, takže vás nemohu nasměrovat do konkrétního zařízení. Ale pokud se podíváte na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a zadáte si ve vyhledávání váš region a Kontaktní centrum, můžete si dostupné zařízení najít i sama. Nebo znovu napište, někoho vám doporučíme.
Držím palce, ať to všecko dobře dopadne.