Hubnutí a marihuana
Klára
Dobrý den,
jsem asi tak rok denním kuřákem marihuany. Nejdřív jsem po ní mnohem víc jedla. Pak jsem najednou přestala mít chuť, hlavně když jsem střízlivá. Předtím jsem vážila přibližně 55 kg a teď mám 47 kg. Je možné, že hubnu kvůli trávě?
Taky mám občas problémy s močením. Vůbec se mi nechce na záchod a pak najednou z ničeho nic se mi chce tak moc, že už to skoro nemůžu vydržet.
Není možné, že to je i z jiných drog? Asi před týdnem jsem měla LSD a koks a ted jsem měla zase koks.
Už si prostě začínám dělat starost o svoje zdraví. A psychicky na tom taky nejsem nejlíp. Když jsem zhulená, tak je mi všechno jedno. Ale když jsem střízlivá, tak mě občas přepadne úplná nervozita, nesoustředěnost, bezdůvodný brek a tak. Já vím, že musím, co nejdřív přestat, než se dostanu ještě do jiných drog. Ale opravdu nevím, jak z toho ven. S rodiči se skoro vůbec nebavím, chovají se, jak kdybych jim byla jedno a jen na obtíž. Můj kluk je denní hulič a dřív bral 2 g koksu denně, teď si dá prý jen občas. A moje nejlepší kámoška je na tom stejně jako já, možná bere víc tvrdý drogy. Všichni mý známý hulí a berou drogy. Doma jsou zase všichni opilý. Já fakt nevím, co se má stát, abych přestala. Ale je mi jasný, že jestli takhle budu pokračovat dál, tak se psychicky i fyzicky zhroutím.

Odpověděl: Tomáš Nedvěd
Dobrý den,
na Váš dotaz není jednoduché odpovědět prostřednictvím poradny. Hubnutí může souviset spíše s užíváním kokainu než THC, ale popravdě řečeno bych příčinu viděl v celkové životosprávě související s užíváním drog, tak jak ho popisujete. Ostatní zdravotní problémy by bylo dobré konzultovat s lékařem. Bez lékařského vyšetření si nikdo netroufne odhadnout, o co se jedná. Je dobré, že si uvědomujete rizika spojená s pokračujícím užíváním a že uvažujete o abstinenci. I toto by ale bylo dobré konzultovat s odborníkem, kterému můžete povědět spoustu dalších důležitých podrobností a můžete společně plánovat postup. Doporučuji navštívit nejbližší kontaktní centrum a začít celou věc vážně řešit. Služby kontaktních center jsou bezplatné a můžete je využít i anonymně. S vyhledáním kontaktu vám můžeme pomoci. Připravte se na to, že udržet abstinenci v podmínkách, které popisujete nebude zřejmě snadné. Zpravidla to vyžaduje změnu celého životního stylu, přátel, prostředí... Pokud se budete chtít ještě na něco doptat, směle se ozvěte. Přeji hodně štěstí.
Tomáš Nedvěd