Ničí pervitin psychyku ?
Maruš
už déle jak 5měsícu sem tam podlehnu perníku jenomže mi to uplně ničí psychyku, teměř vše mě štve, když ma přitel navštěvu-žarlím i na rodinu, jsem někdy unavena že dokažu i celí den prospat a stejně i tak jsem unavena, po ranu musím mít kafe jinak se neproberu a je toho víc diky za odpověď ...

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ano, užívání pervitinu má negativní dopady na psychiku. To, co zmiňujete ve svém dotazu, jsou poměrně typické důsledky jeho užívání. Pervitin je stimulační látka, po jejím užití dochází k velkému výdeji energie, je tedy logické, že po odeznění intoxikace je organismus vyčerpán a má zvýšenou potřebu si doplnit rezervy. Proto únava, spavost, rozladěnost, často nadstandardní potřeba jídla. Někdy může užití pervitinu rozjet také toxickou psychózu, což je psychický stav ne nepodobný schizofrenii, jenž provázejí bludy, vztahovačnost, paranoia, ztráta kontaktu s realitou atd. Často v tomto případě bývá nutná hospitalizace nebo ambulantní psychiatrická léčba + medikace. Více informací ohledně pervitinu se dočtete například v této rubrice:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Píšete, že pervitin berete jen občas po dobu zhruba pěti měsíců. Obávám se, že ty negativní důsledky, o nichž píšete, se nezlepší, naopak nelze vyloučit, že by mohly dorazit i mnohem vážnější problémy (zdravotní, sociální, vztahové, právní...) Nemyslíte, že by stálo za to to včas zarazit? Nu, je to na vás, tak to zvažte a když tak znovu napište.
Hodně štěstí a opatrujte se.