jak to je
sick girl
Dobrý den. Zajímalo by mně jak na tom podle vás jsem. Je to asi rok co jsem začla s drogama, ale nikdy jsem nebyla nějak závislá nebo tak spíš takový klasický experimenty. U nás stejně hážou všechny do jednoho pytle takže jsme prý všichni smažky. To si pak říkám, že moc nevidím rozdíl, když si každej dává něco. Stačí vidět ty lidi který vysedávají skoro každej den v hospodě a jdou domů na kaši. No u mně to vypadá asi tak, že si dáme s kamarádama hlavně na akcích nebo jen tak venku nějakou kouli nebo tripa, houby, do toho se hulí a tak, párkrát jsem měla i piko. Pořád mi to přišlo tak nějak v klidu prostě to je s těma lidma, když se jdeme bavit a tak a není to každej den a nemyslím, že by z toho měl někdo nějaký problémy. Ale pak jsem se dostala k jedněm známým na byt a tak bych asi nechtěla dopadnout. Nemají tam nic jinýho než bordel a mezi tim se jim válí psaníčka s pikem a už je to na nich myslím i dost vidět jsou celý šedý a hubený přijde mi to docela hrozný. Tak si říkám, že tohle už není moc sranda. No jenže pak jsme všichni někde zas s kámošema na akci a tam mi to přijde úplně jiný, každej je tam v pohodě no a já si tím pádem vždycky taky něco s nima dám a neřeším to. Jak jsem mezi těma lidma, tak na to mám prostě chuť a baví mně to. Jenže jsem se teď začla trochu bát co když už to na sobě nepoznám, co když mám našlápnuto k tomu, že nakonec budu ta smažka co se z toho nedostane... Jak se tomu dá vyhnout? Nebo co byste mi poradili. Rodiče to neví a zatím to berou, že prostě někde maximálně popíjíme, ale bojím se, že to na mně začne být vidět a že to poznají, máma si všimla, že jsem prý zhubla, ale tak to se dá vysvětlit různě. Stejně nevím jak bych jim vysvětlila, že o nic nejde, že to nijak nepřeháním, protože jak se řeknou drogy, tak všichni vyšilujou. Stejně si pořád říkám, že když někdo může celej život pít alkohol o víkendu nebo i po práci se vykalit a pak normálně fungovat tak proč by to nešlo tak i s drogama… nebo je podle vás fakt, že na drogách to dopadne hůř?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to je hrozně těžké posoudit, jak na tom jste. Jednak neexistuje žádná jasná hranice, kdy by se dalo říct "tady je to ještě v pohodě" a "tady už je problém". Za druhé na takové rozhodnutí je pár řádek v internetové poradně přeci jen trochu málo.
Nejdůležitější ale je, jak celou situaci vnímáte Vy a Vaše nejbližší okolí. Jestli se cítíte v pořádku a rodina kromě hubnutí také žádné námitky nemá, pak to snad ještě držíte na pomyslné uzdě. Máte také dost jasnou představu, kam až byste nechtěla dojít. Problém by mohl být s tím, jak poznat, že už se tomu blížíte. Jestli nechcete s drogami přestat úplně, tedy aspoň zatím, pak by bylo dobré dát si alespoň nějakou vnitřní hranici, kterou zkusíte nepřekročit - např. brát jen o víkendu a jen jeden den, nebo tam a tam nechodit, s tím a tím se nekontaktovat atd. Pokud budete schopná to dodržet, pak se Vám snad podaří udržet se na úrovni experimentárora a nestat se uživatelem, nebo dokonce závislým. S alkohlem bych moc nesrovnávala, jednak to, že je něco stejně špatné nebo někdy horší není argument, proč něco dělat. A situace s alkoholem a s nelegálními drogami je přeci jen v mnohém odlišná. Navíc bych si nebyla tak jistá, že někdo kd se pravidelně opíjí v hospodě pak "bez problémů" funguje...