Prosim o radu
Marta
Dobry den,ziji s pritelem dva roky a rok ve spolecne domacnosti. Zjistila jsem ze bere drogy kokain. Tvrdi mi ze je cisty ze nic nebere a pak zjistim ze to dokonce donesl domu a schoval na miste kde bych to asi podle neho nenasla,jenze vzdy to najdu. Nevim co mam delat jak mu mam pomoct. Nebere to denne,ale tak cca co vim 1-2mesicne. Jenze neverim mu ani slovo ze to tak je.zacal mi lhat na noc nechodi domu vzdy u toho pije i alkohol. Priznaky jsou unava chce byt sam agresivita halucinace. Prosim pomozte mi. Predem dekuji z celeho srdce.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Marto.
Abyste mohla příteli pomoci, musí mít on pocit, že pomoc potřebuje a také s čím. Pokud přítel problém s kokainem popírá a nemá dojem, že je něco špatně, lze mu pomoc nabízet jen obtížně. Za současného stavu bych vám nejspíše doporučila, abyste se zašla poradit osobně do centra, které poskytuje poradenství pro rodiny a blízké závislých. V rámci osobní konzultace si budete mít možnost vaši situaci probrat podrobně, ujasnit si, jaké jsou meze vaší tolerance a v jaké podobě je pro vás vztah ještě uspokojivý. Také spolu s nestranným odborníkem budete moci probrat, jaké další kroky by byly smysluplné, aby u přítele došlo k nějakým pozitivním změnám. Víte, řešení takovýchto potíží bývá většinou složitější, neexistují jednoduché a zaručené postupy, jak z toho ven. Proto vám doporučuji tu osobní konzultaci, kde získáte také potřebnou oporu, abyste vše zvládla co nejlépe.
Neuvádíte, kde bydlíte, takže vám nemohu konkrétní poradnu doporučit. Ale můžete se podívat na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a tam si ve vyhledávání zadat váš region a Kontaktní centrum. Kontaktní centra poskytují pomoc a poradenství nejen závislým, ale také jejich blízkým.
Přeji hodně štěstí.