Konopná tinktura
Hony
Dobrý den, je možné při používání domácí tinktury z konopí, abych měl pozitivní test na THC při případném testu, který dává policie když zastaví řidiče?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
V souvislosti s tinkturou z konopí bude záležet na řadě proměnných (např. na množství užité tinktury, množství účinné látky, ...) a zejména na způsobu aplikace, tj. zda tinkturu užíváte transdermálně (na neporušenou kůži) či jinak. THC se přes neporušenou pokožku vstřebává pomalu. Pokud jde o riziko intoxikace, pak provedené testy u kosmetiky s obsahem THC v zásadě tuto možnost vylučují.* V případě užití jinou cestou by testy mohly být reaktivní (tzn. "positivní"). Pro potvrzení výsledků by měly následovat testy konfirmační (laboratorní z moči či krve), které stanoví množství aktivních látek, tj. zda je/není dotyčný skutečně pod vlivem.
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.
*Konopí a konopné drogy. Adiktologické kompentium. Grada, Praha 2008, str. 135