Rivotril a jak žít bez něj?
mik
Dobrý den,
MOC prosím o pomoc.33let užívám léky majsolin, sodanton, lepsiral..,posledních 15let rivotril a anafranil. Jsem 2,5měsíce po vysazení rivotrilu,1 měsíc po vysazení anafranilu. Stále se mi moc motá hlava,bolí mě žaludek,jsem zmatený,mám velké úzkosti,souvisí mé obtíže s vysazením rivotrilu? Poraďte mi prosím co mám dělat? Moc děkuji.

Odpověděl: MUDr. Nicole Baková
Dobrý den,
To, co zažíváte je reakce na vysazení celé kombinace léků t.j. antidepresiva (Anafranilu) a Rivotrilu. Váš stav pak ještě zhoršuje nevyspání. Anafranil ovlivňoval nejen Vaší náladu, ale i kvalitu spánku.
Promluvila bych si znovu s lékařem, proč Vám tyto léky vysadil. A pokud je nebo nějaké náhradní nebudete užívat, určitě by Vám, aspoň dočasně, pomohlo něco nenávykového na spaní.
Odpovídám pouze v rámci této poradny, osobní schůzku není možné domluvit, ale pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho vhodné z mých kolegů, na koho byste se mohl obrátit a kdo by se Vám věnoval. Usuzuji, že máte asi i nějaký problém v komunikaci se stávajícím psychiatrem, a že by bylo možná vhodné konzultovat situaci s nějakým dalším odborníkem, případně změnit psychiatra úplně. ¨
Zatím držím palce a přeji hodně štěstí. Pokud budete potřebovat, znovu napište.