stíha
Sova
Dobrý den, potřebuji radu. Poslední víkendy jsem si brala pervitin jen na párty, kdy jsme propařili celý víkend. Vždy to bylo jen trochu a šňupali jsme to. Vím, že jsem měla pohnutou realitu, že jsem byla přesvědčená, že někoho známého vidím, pravda párkrát tam byl, ale jestli pokaždé, to bych ruku do ohně nedala...to mě už mělo varovat... asi jsem si to přála, neboť,stála bych si za tím za každou cenu. Vyhrotilo se to, když si ze mě už ti lidé v klubu dělali srandu a naschvál dělali, že vědí, koho hledám a dopadlo to, že mě naschvál navigovali, kam mám jít, dělali si celou dobu srandu. Nechápu, že jsem to na sobě dopustila, ale byla jsem unavená, moc důvěřivá a také jsem si přála, aby to byla pravda. Teď mi to celé příjde jako scifi a nechápu sama sebe. Proč píšu, od té doby utekl týden, mám hrozný stihy. Práce, kterou dělám je s lidmi. Mám pocit, že klienti jsou domluvení a dělají si ze mě legraci, kolegyni podezřívám, že po telefonu je domluvená s těmi lidmi, co mi tak ubližovali. Mám pocit, že někdo byl v mém autě, bála jsem se, že mám odposlech. Protože ti lidé z klubu, když jsme odjížděli nastoupili do stejné tramvaje a mluvili o mě, že jsem všímavá atd...Stalo se toho hodně a já jen potřebuji vědět, co mám dělat hlavně dál. Minulý víkend byl peklo, ti lidé z klubu se tam všichni znají a skutečně se na mě domluvili, nechci už rozebírat, co vše se stalo. Spíš mám strach o sebe. Jak je možné, že mám stále pocit pronásledování. Nikdy jsem drogy nebrala, měla jsem normální zodpovědný život, mám práci, hypotéku, jsem normální holka v nejlepších letech. Blbě jsem se zamilovala a chodila na tyhle blbý akce kvůli němu a takhle jsem dopadla. Co mám dělat? Brní mě levý ušní bubínek už asi 14 dní. Do toho mám už 5 dní stihu, už před 2 dny to bylo lepší a dnes v pátek to začalo zase na obědu, měla jsem pocit, že na mě 2 lidi na obědu střídavě koukají. Do toho klient mi říká asi 10x po sobě, vy jste hodná a pak mi řekl, v dnešní době hodnej znamená blbej a vy jste strašně hodná, opravdu myslím, že tohle mi chtěli vrátit ty lidi z toho klubu...nejsem přeci blázen...akorát po tom všem už teď nemůžu nikomu kromě mamky věřit. Poraďte mi, co mi pomůže. Jak se zbavím stihy. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
takové stavy se bohužel někdy po pervitinu objevují. Když jste citlivější, nemusíte být ani nijak častý nebo dlouhodobý uživatel. Nejlepší by bylo zajít za psychiatrem, který se zabývá i závislostmi. Ten zhodnotí, jestli je vhodné prostě jen počkat, až stavy vymizí, nebo jestli je třeba krátkodobě nějaká slabá medikace, která by Vám od nich pomohla a zabránila tomu, aby se rozvíjely dál.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, ráda Vám kontakt zašlu. Nemusíte se bát, podobné stavy jsou většinou snadno řešitelné, pokud se s tím začne včas. A samozřejmě pokud člověk dál neužívá pervitin, ale to se zdá, že nemáte v plánu.