Závislost na marihuaně a paměť
Mandarinka
Dobrý den, hulením jsem začala již na střední škole, nyní je mi 27. Po 10 letech jsem se rozhodla přestat (z toho asi 6 let jsem hulila téměř denně 1-3 brka), již týden nehulím. Ale ty stavy jsou pro mě hrozné. Úzkost, panika, občas nespavost, pocit méněcennosti a nedokážu se z ničeho radovat. Ale musím to vydržet. Jsou přede mnou státnice a já se bojím, že kvůli špatné paměti je nezvládnu. Chci se zeptat za jak dlouho se dá paměť do normálu? Co mohu udělat, abych tento proces urychlila? Mohli byste mi doporučit nějaké účinné vitamíny. Chci být opět šťastná a dostudovat. Předem děkuji za odpověď M.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte můj obdiv, po takové době se najednou rohodnout a ze dne na den přestat. Bohužel stavy, které máte, k odvykání ze závislosti na marihuaně dost často patří. Aby Vás nepřivedly zpět (trvají bohužel někdy dost dlouho, hlavně potíže se spánkem), zkuste zvážit nějakou ambulantní podporu odborníka, se kterým byste mohla všechny potíže probrat a řešit.
Co se týče paměti, úprava je pozvolná, těžko říct, kdy se dostanete na původní normu, budou to spíš měsíce. Můžete tomu pomoci např. extraktem z Ginkgo biloby. Pokud byste - třeba i s těmi úzkostmi - navštívila psychiatra, mohl by Vám dát i něco dalšího na podporu paměti a učení.
Držím palce, ať Vám odhodlání vydrží. Budu ráda, když napíšete, jak se Vám to daří.