alprazolum
monine
jsem zaléčená alkoholička,nepiju už 3,5 roku, ale poslední dobu 2 roky to silně nahrazuju neurolem,xanaxem, jsem přihlášená na další léčbu,neexistuje nenávyková látka,kterou je možno bezpečně tyto hnusy nahradit...beru venlafaxin a triticco, ketilept při větších potížích, vím, je to především práce se toho návyku zbavit, ale přece jen, jak mi něco může pomoci, psychoterapii podstupuji, musí přece něco být,nebo mají výhodu jen alkoholici s antabusem, prosím o odpověd.děkuji M. N. 41 let

Odpověděl: MUDr. Nicole Baková
Dobrý den,
Neurol a Xanax jsou léky obsahující účinnou látku alprazolam, patří mezi benzodiazepiny a jsou podobného návykového charakteru jako alkohol. Jejich dlouhodobé užívání vede ke zvyšování dávky léku a abstinenčním příznakům při prudkém vysazení. Může dojít až k epileptickému záchvatu. Závislost je fyzického i psychického charakteru. Léčí se postupným a pomalým vysazením dle doporučení amb. lékaře nebo za hospitalizace.
Antabus při léčbě závislosti na alkoholu nefunguje jako náhrada alkoholu ani nemá jeho opojné a zklidňující účinky. Antabus se užívá proto, aby abstinujícího odradil od užití alkoholu. Když se totiž s Antabusem napije, je mu pak nesmírně fyzicky špatně.
Doporučila bych Vám nadále užívat venlafaxin a triticco, a ketilept přestat brát nárazově, ale začít ho užívat každodenně, protože Vám může pomoci snížit touhu po něčem návykovém a zároveň Vás může také zklidnit. Je dobré, že máte jako pojistku přihlášení k léčbě a v psychoterapii určitě pokračujte. Držím palce!