Jak mám postupovat?
kachnička
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jak mám postupovat,když jsem zjistila,že moje dítě má pozitivní test na THC a MOR ?
Nevím vůbec jak se mám zachovat a na koho se obrátit o radu..?
Děkuji za brzkou odpověd.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
chápu, že vás výsledek testu u vašeho dítěte zaskočil. Nepodléhejte však panice a zkuste se vyvarovat ukvapených soudů a rozhodnutí, které by do budoucna mohly přinést komplikace. Pozitivní výsledek drogového testu ještě nemusí znamenat závislost nebo nějaký fatální problém, podobným experimentem si projde řada teenagerů, (a co si budeme namlouvat - i dospělých). Určitě však vaši situaci nechci bagatelizovat, je však potřeba ji uchopit komplexně, a co se týče dalších kroků, zohlednit i řadu dalších aspektů, které s ní souvisí. Váš dotaz je velmi stručný, takže nějaké konkrétní rady vám napsat nemohu, co však doporučujeme téměř všem rodičům v podobné situaci, je návštěva odborné poradny, která se na tuto problematiku specializuje. Protože v rámci osobní konzultace budete mít prostor zabývat se problémem podrobně a spolu s nestranným odborníkem promyslet, jaké další kroky ve vaší konkrétní situaci podniknout, aby byly efektivní a vedly k pozitivním výsledkům. Bohužel, neuvádíte, kde žijete, takže vás nemohu nasměrovat na dostupnou poradnu. V případě, že byste to měla blízko do Prahy, můžete se obrátit na Poradnu pro rodiče v Café Therapy, Školská 30, Praha 1, tel. 284 824 234; 739 268 527. Jinak si můžete zkusit vyhledat nejbližší Kontaktní centrum, která zpravidla poskytují pomoc a poradenství i rodinám a blízkým závislých. Jejich aktuální adresář s vyhledáváním najdete např. na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
Přeji hodně štěstí a ať to dobře dopadne.