Jakubovi...=)
mitternacht
No ahoj Kubo!=)sem hrozná,že?pořád tě s něčím otravuju a dokonce jsem ti začala tykat...(ale jsi mi sympatickej-podle té fotky na těhdle stránkách) =) když jsem se tě včera ptala na přesný dávky pro intoxikaci heroinem a psala jsem ti,že to mám na referát,nebyla to až tak úplně pravda=(...promiň,že jsem lhala...chci mít ale přehled o takových věcech...drogy mě prostě zajímají,chtěla bych dělat něco podobnýho jako ty(jako vy všichni v Sananimu)...jakou školu jsi dělal a jak ses k téhle práci dostal? už jsem měla i období(nějak na jaro),že jsem si vážně chtěla šlehnout!...měla jsem pořád blbou náladu,problémy,a tak...začala jsem se o drogy ještě víc zajímat...a zjistila jsem,že by mi to pomohlo,ale zároveň strašně moc ublížilo!-jsem ráda,že jsem k tomuhle zjištění přišla dřív,než jsem si cokoliv vzala=) teď se jenom bojím,že mě to zase popadne!=(...na jaro jsem se sama se sebou uvnitř prala...víš,co tím myslím,ne?Prostě puberta,no...řekla bych,že vyhrála ta lepší půlka mého já...a pořád se drží v popředí=)ale ta horší část se občas objeví(už to nebývá moc často)...no a té potvory se bojím!MOC!...problémy z jara už jsem vyřešila...teď je tu novej problém-láska! Toho kluka už znám(i neznám)asi rok a půl(přes xchat)...když za mnou poprvé přijel,tak jsem si to moc nebrala,ale poslední dobou se sbližujeme...zjistili jsme,že si nejsme moc lhostejní,víš?-zkrátka ho mám moc ráda a on mě=) ALE!-mně je dneska přesně 14 let a 7 měsíců...mu je 19 a je na vojně ve Stříbře(od ledna bude v Olomouci-což mi vyhovuje,páč jsem z Přerova)...no a je tu problém s mojí mamkou...jak jí to mám všechno říct a vysvětlit?toť problém!...bojím se,že to nepochopí a v důsledku toho ve mně převládne zase ta "horší část" mého já a já budu mít chuť si šlehnout...=(...možná se ti to zdá jako blbost,aůe pro mě je to opravdu problém!=(

Odpověděl: Jakub Minařík
No měl jsem tak trochu dojem, že to s tím referátem je bouda. Ale nakonec jsem si řekl, proč ne. >-) Ohledně toho co píšeš - mám dojem, že tohle rozcestí důvěrně znám. Musíš se sama rozhodnout - buď začneš brát a nebo - když ti to vydrží budeš nakonec možná lidi co berou drogy léčit. Sám jsem se takhle kdysi rozhodoval a došlo mi, že mě víc zajímají lidi, než drogy. A nakonec jsem zjistil, že na to, abych vnímal co vlastně droga v člověku dělá je lepší nebrat a když se setkám s dost lidma, který berou - tak to budu vnímat daleko víc a bude to pro mě daleko zajímavější, než kdybych bral. Když jsem dospíval tak se mi zdáli drogy takový bolestně romantický - a uvažoval jsem i o tom, že bych to někdy vyzkoušel - ale něco mě pořád brzdilo a já měl pocit, že tohle není ono. Pak mi nějak došlo, že mě zajímají ty hlavně příběhy - a drogy až v druhé řadě. Mohu - li mít dobré doporučení - zamysli se nad tím sama, ale mám dojem, že to máš podobně. Pokud se jednou rozhodneš - tak žádnej důvod už není takovej, aby tě DONUTIL dát si. Pokud se rozhodneš experimentovat - bude to TVOJE ROZHODNUTÍ a ne důsledek shody okolností. Takhle je to mnohem bezpečnější. Taky bych tyhle EXPERIMENTY DOPORUČIL O PÁR LET ODLOŽIT. Mám pocit, že tohle jsou volby, které by si člověk měl nechat až dozraje. Zdá se mi to moudré.
Ohledně vzdělání - já mám gympl, lékařskou fakultu, taky atestaci z psychiatrie, výcvik v psychoanalýze. Většina kolegů je na tom podobně - často mají jiné školy - jsou psychologové, speciální pedagogové, ... Většina z nich má za sebou nějaký psychoterapeutický výcvik, mnozí vystačí i se střední školou.
P.s. Jinak puberta je těžká. I pro mě byla, ale přežil jsem jí bez úhony. :-) A s tím kdo ti není lhostejný . bývá to tak, že nakonec zjistíš, že lhostejný ti není nejen tenhle, ale i někteří jiní. Bývá to příjemné, ale taky bolestné - myslím si ale, že jde mimo jiné taky o to, tímhle obdobím projít a odnést si z toho zkušenost do života. Pravidlo, že ten, se kterým jsem se seznámil v 14, 15, 16, 17, ... nebývá životní partner je myslím pravdivé. Tak to zkus tak vzít. :-) Kdyby něco, klidně ještě napiš.