Pomoc
Edita
Dobrý den,potřebovala bych radu co dělat. Moje sestra 32let a její přítel berou pervitin,mají spolu dítě 2měsíce. setra asi brala i v těhotenství. Její závislost trvá s malými pauzami cca 10let. Sestra kojí. Chtěla bych vědět jaká jsou rizika a popřípadě radu na koho se obrátit aby toto zjištění prověřil,asi sociální pracovnice. Nebo jak mohu dosáhnout toho,aby šli na nějaké testy. Moc děkuji. Edita

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Edito.
Rozhodně je dobře, že píšete. Tato situace není jednoduchá. Jistě by bylo nejrozumnější (i s ohledem na kojence) vše více a podrobněji probrat v osobním kontaktu, zvážit další vhodné kroky...
Pokud matka bere pervitin pravidelně, přenáší se i do mateřského mléka a dále pak působí i v těle kojence. Je zde tedy reálné riziko ovlivnění vývoje dítěte. Pokud dochází k ojedinělému užití pervitinu, tak by měla zachovat alespoň 48 hodinový interval od užití, kdy nekojit. Zhruba za takovou dobu by mléko mělo být bez metamfetaminů. V každém případě braní pervitinu a kojení nejde dohromady. Pokud matka bere amfetaminy (třeba i lékařsky předepsané proti narkolepsii), tak se doporučuje krmit dítě jiným způsobem.
Neuvedla jste, odkud jste. Pokud je Vám dostupná Praha, doporučuji se co nejdříve obrátit na kolegyni (kontakt níže). Zdali žijete někde jinde, napište znova a uveďte prosím, jaká města máte dobře dostupná. Vyhledáme a doporučíme Vám jiné vhodné zařízení, kam byste se mohla jít poradit.
Pokud by se sestru dalo motivovat k léčbě (což by bylo asi to nejlepší řešení), mohla by využít terapeutické komunity, kde matka po celou dobu léčby je společně se svým dítětem, nejsou tedy rozděleny (můžete se podívat sem http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html ).
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel:  284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 až 19,00h
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Poradenské služby nabízí poradna bezplatně a je nezbytné se předem objednat. Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Budu ráda, když nám dáte vědět, jak se vše dál vyvíjí. Kdyby Vás po přečtení informací v přiložených odkazech napadali nějaké doplňující dotazy, klidně pište.
S pozdravem MK